University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Intel·ligència artificial generativa: quan i com podem utilitzar-la respectant la integritat acadèmica i investigadora

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 16
Presential duration 4
Asynchronous online duration 12
Program PAD
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 25/06/2025
End date of the course 04/07/2025
Registration start date 05/05/2025
Registration end date 12/05/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 25/06/2025 09:30 25/06/2025 11:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 04/07/2025 09:30 04/07/2025 11:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
UV Faculty
  • Gonzalez Alcaide, Gregorio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Bolaños Pizarro, Maxima
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Training objectives

Que el PDI conega les implicacions relacionades amb la integritat acadèmica que té la utilització de les aplicacions informàtiques d'intel·ligència artificial generativa en les activitats docents i d'investigació que desenrotlla, oferint pautes, ferramentes i exemples per a introduir esta tecnologia en la pràctica docent (tant per a la planificació de la docència com per a les activitats dirigides a l'alumnat); així com oferir un marc de referència per a un ús ètic i responsable de la intel·ligència artificial generativa en les activitats d'investigació desenrotllades.

Contents

Intel·ligència artificial generativa i integritat acadèmica en l'era del postplagi. Marc conceptual i normatiu.
Reptes i oportunitats per a la integració de la intel·ligència artificial generativa en l'educació superior.
Ús de la intel·ligència artificial generativa per a la pràctica docent. Evidències sobre l'impacte en els resultats de l'aprenentatge i polítiques de les principals universitats del món en relació amb la integritat acadèmica.
Ús de la intel·ligència artificial generativa per a les activitats d'investigació. Polítiques de les principals editorials científiques i organismes d'investigació en relació amb la integritat investigadora.
 

Competencies to be developed

1.    Conéixer el marc normatiu vinculat a la integritat acadèmica en relació amb l'ús de les ferramentes d'intel·ligència artificial generativa per a les activitats docents i d'investigació.
2.    Integrar en els instruments que emmarquen la pràctica docent a l'aula (guia docent, programació, rúbriques i instruments d'avaluació de l'assignatura, etc.) la regulació de l'ús de les aplicacions d'intel·ligència artificial generativa seguint els principis de la integritat acadèmica.
3.    Capacitat per a avaluar l'impacte de la utilització de la intel·ligència artificial generativa en la millora dels resultats de l'aprenentatge de l'alumnat.
4.    Disposar d'exemples de referència per a l'ús de les aplicacions d'intel·ligència artificial generativa alineat amb els principis de la integritat acadèmica en les activitats d'avaluació plantejades a l'alumnat.
5.    Conéixer els usos potencials i les polítiques de les principals editorials científiques en relació amb l'ús de la intel·ligència artificial generativa per a les activitats d'investigació.
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Se seguirà en tot moment la normativa específica del *SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
•    Compliment de la normativa del *SFPIE respecte a l'assistència.
 

Inscription