Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 05/05/2025 16:00 | 05/05/2025 18:00 | Online | |
2 | 08/05/2025 16:00 | 08/05/2025 18:00 | Online | |
3 | 15/05/2025 16:00 | 15/05/2025 18:00 | Online | |
4 | 22/05/2025 16:00 | 22/05/2025 18:00 | Online | |
5 | 29/05/2025 16:00 | 29/05/2025 18:00 | Online |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
José Ramón Dios Fernández
Introducció Personal
El meu nom és José Déu i seré l'instructor principal d'aquest curs. Amb més de 20 anys d'experiència professional, he treballat en àrees clau com *Business Intelligence, Big data, gestió de projectes, i automatització de processos
Experiència Professional
Al llarg de la meua carrera, he tingut l'oportunitat d'exercir rols en companyies internacionals, liderant projectes complexos en les següents àrees:
1. Gestió de la Dada i Business Intelligence:
• Disseny i construcció d'arquitectures de dades per a la visualització operativa i estratègica.
• Implementació de solucions ETL i quadres de comandament en plataformes com Power BI.
• Ús de tècniques de Data Mining i anàlisi predictiva per a detectar patrons, anomalies i tendències.
2. Automatització de Processos:
• Definició i implementació d'eines d'automatització en plataformes com Power automat.
• Desenvolupament de fluxos per a optimitzar processos operatius i reduir temps en tasques repetitives.
Objectiu General del Curs
Dotar al personal administratiu universitari de les competències necessàries per a optimitzar els seus processos diaris mitjançant l'ús d'eines tecnològiques com Power BI i Power automat Desktop, fomentant l'automatització de tasques, la visualització efectiva de dades i l'anàlisi estratègica per a donar suport a la presa de decisions en el seu entorn laboral.
Objectius Específics
Adquirir coneixements bàsics i avançats en Power BI:
• Connectar, transformar i analitzar dades administratives.
• Dissenyar dashboards interactius que representen mètriques clau com a matrícules, pagaments pendents i acompliment acadèmic.
Automatitzar processos administratius repetitius:
• Utilitzar Power automat Desktop per a automatitzar tasques com l'organització d'arxius, la generació de reportes i l'enviament de notificacions.
Fomentar l'anàlisi i la presa de decisions basada en dades:
• Interpretar i utilitzar les dades per a identificar tendències i àrees de millora en l'administració universitària.
Implementar solucions tecnològiques personalitzades:
• Aplicar els coneixements adquirits per a desenvolupar solucions pràctiques que optimitzen el treball administratiu, com la integració d'eines i l'automatització de processos específics.
Enfortir competències digitals:
• Promoure l'ús eficient d'eines tecnològiques per a impulsar la transformació digital en l'entorn universitari.
Fomentar la col·laboració i el treball en equip:
• Desenvolupar projectes en grup que integren la visualització de dades i l'automatització, presentant solucions pràctiques i aplicables al seu entorn laboral.
Setmana 1: Fonaments Teòrics i Configuracions Inicials
Duració Total: 4 hores
Pregrabada (2 hores):
• Big data i Intel·ligència Artificial:
o Conceptes bàsics: Les 5 Vs del Big data.
o Aplicacions pràctiques: Anàlisi de rendiment acadèmic, gestió de recursos.
o Ètica i privacitat en l'ús de dades.
• Configuració Inicial:
o Instal·lació i configuració de Power BI Desktop.
o Instal·lació de Power automat Desktop i recorregut per la seua interfície.
Directa (2 hores):
• Connexió de Dades en Power BI:
o Connectar a un arxiu Excel (e.g., llista de matrícules).
o Ús de Power Query per a neteja i transformació bàsica de dades.
• Discussió Pràctica:
o Identificació de mètriques útils en el context administratiu.
________________________________________
Setmana 2: Visualització de Dades i Automatització Bàsica
Duració Total: 4 hores
Pregravada (2 hores):
• Visualització en Power BI:
o Introducció a gràfics bàsics (barres, línies, taules).
o Ús de filtres i segmentacions.
• Automatització amb Power automat Desktop:
o Crear fluxos simples per a moure arxius i organitzar carpetes.
o Introducció a variables i condicions.
Directa (2 hores):
• Disseny de Dashboards Interactius:
o Crear un dashboard amb mètriques com a pagaments pendents i taxes d'inscripció.
• Automatització Bàsica:
o Exercici: Flux per a classificar i moure arxius administratius (PDFs i Excels).
________________________________________
Setmana 3: Anàlisi Avançada i Automatització en Profunditat
Duració Total: 4 hores
Pregravada (2 hores):
• Anàlisi Avançada de Dades:
o Ús de funcions avançades de DAX per a càlculs personalitzats.
o Anàlisi de tendències i sèries temporals.
• Automatització de Reports:
o Crear fluxos en Power automat Desktop per a combinar dades de múltiples arxius.
o Generar informes automàtics en Word o PDF.
Directa (2 hores):
• Predicció en Power BI:
o Configurar visualitzacions predictives per a tendències acadèmiques o financeres.
• Automatització de Reports:
• Exercici: Generar i enviar automàticament un informe mensual de pagaments.
________________________________________
Setmana 4: Consolidació i Projecte Final
Duració Total: 3 hores
Pregravada (1 hora): Retrospectiva i resum del curs i
Directa (2 hores): Presentació de Projectes:
• Els equips presenten la seua solució i expliquen la seua rellevància en l'entorn administratiu universitari
- Optimització de tasques rutinàries.
- Disseny de reportes automàtics i dashboards interactius.
- Ús d'anàlisi predictiva i dashboards per a la presa de decisions estratègiques.
Assistència al 85% de les de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries (presentació de treball final on s'utilitze l'aprés en el curs).