University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Introducció a la Llengua de Signes en l'àmbit universitari

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 15
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 04/02/2025
End date of the course 18/02/2025
Registration start date 14/01/2025
Registration end date 20/01/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 04/02/2025 10:00 04/02/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE
2 06/02/2025 10:00 06/02/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE
3 11/02/2025 10:00 11/02/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE
4 13/02/2025 10:00 13/02/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE
5 18/02/2025 10:00 18/02/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

UV Faculty
  • Rodrigo Canet, Raquel
Ver ficha
Training objectives

Comprendre les necessitats de les persones amb discapacitat auditiva en general i en particular, de la Universitat de València.

Conéixer els recursos que existixen a la disposició del PDI i PTGAS en la universitat per a atendre les persones amb discapacitat auditiva.

Conéixer la Llengua de Signes i les entitats on impartixen cursos de Llengua de Signes per a aprendre esta llengua amb major profunditat.

Conéixer els recursos i materials existents per a aprofundir sobre la Llengua de Signes i comunicar-se amb les persones sordes.

Contents

1. Introducció.
1.1. Servici de *UVdiscapacidad
1.2. Dades del nombre de persones amb discapacitat auditiva.
1.3. Pautes de comunicació amb les persones amb discapacitat auditiva.
1.4. Adaptacions en la UV per a persones amb discapacitat auditiva.
2. La Llengua de Signes. 
2.1. Aspectes importants sobre la Llengua de Signes (*LS).
2.2. Alfabet Dactilológic..
2.3. Alfabet per a Persones Sord-cegues.
2.4. Sistema de Signes Internacional.
2.5. Centre de Normalització Lingüística.
2.6. Figura del ILS (intèrpret de Llengua de Signes) i el G-I (guia intèrpret de persones sordcegues).
2.7. Recursos i suports que utilitzen les persones amb discapacitat auditiva.
2.8. Entitats més representatives de la discapacitat auditiva en la CV i Espanya.
3. *SIGNAUNI: Vocabulari i frases en Llengua de Signes en la UV. 
- Salutacions formals, dades d'identificació i dades de localització.
- Dies de la setmana, Mesos de l'any. 
- Números.
- Vocabulari utilitzat en l'àmbit de docència, consergeria, biblioteques, cafeteria, secretaries i situacions d'emergència.
4. Conclusions.
 

Competencies to be developed

Coneixement de les necessitats i adaptacions de l'estudiantat amb discapacitat auditiva de la UV.
Coneixement sobre la Llengua de Signes i el seu ús en la UV.
Coneixement dels recursos existents per a l'aprenentatge de la Llengua de Signes. 
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:

Participació activa en classe.

Assistència almenys del 85% de les sessions.

Inscription