Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 03/06/2025 09:30 | 03/06/2025 14:00 | SALON DE ACTOS. CENTRO DE IDIOMAS | |
2 | 06/06/2025 09:30 | 06/06/2025 14:00 | SALON DE ACTOS. CENTRO DE IDIOMAS | |
3 | 10/06/2025 09:30 | 10/06/2025 12:30 | SALON DE ACTOS. CENTRO DE IDIOMAS |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Gallent Torres, Cinta
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Roger Monzo, Vanessa
- PDI-Ajudant Doctor/A
Fernando Castelló Sirvent
Economista. Doctor en Direcció d'Empreses per la Universitat de València. Actualment, és professor i investigador en el Departament d’Organització d’Empreses de la Universitat Politècnica de València. Les seues línies de recerca inclouen l'anàlisi de la Intel·ligència Artificial i el seu impacte econòmic en la productivitat empresarial, el disseny i l’avaluació de polítiques públiques, l'estratègia, la gestió de crisis i l’emprenedoria. Investigador Principal del grup AI Impacts Lab on Business & Economics. Co-responsable del Projecte competitiu de la UPV d'Innovació i Millora Educativa PIME/23-24/390: La influència de les metodologies actives en la interacció i en el desenvolupament d'habilitats metacognitives.
1) Conèixer les capacitats i limitacions de les eines d'IA aplicades a la recerca per utilitzar-les de manera informada.
2) Promoure la transparència en l’ús de mètodes i models d’IA per garantir processos investigadors fiables.
3) Reflexionar sobre les responsabilitats dels investigadors/es en el context acadèmic i els possibles impactes ètics i socials de l’ús de la IA
4) Identificar i comprendre els possibles biaixos en els algoritmes per minimitzar errors i millorar la qualitat i fiabilitat de la investigació.
5) Desenvolupar habilitats per a la presa de decisions ètiques i responsables en la integració de la IA en els processos de recerca.
1) Introducció a la IA aplicada a la recerca. Tipus d’eines d’IA (Litmaps, EnagoRead, Jenni, Consensus, Elicit). Casos d’ús.
2) Avantatges i limitacions en l’àmbit de la investigació: millora de l’eficiència, precisió, automatització de processos, etc. vs. dependència, complexitat dels models, problemes de generalització, vulnerabilitat als biaixos en les dades, etc.
3) Transparència i explicabilitat dels models d’IA.
4) Responsabilitats ètiques dels investigadors/es en el disseny i ús d’eines d’IA.
5) Anàlisis de casos pràctics de recerca que utilitzen IA.
6) Debat sobre situacions hipotètiques que impliquen decisions ètiques en l’ús de la IA.
7) Activitat de co-generació en grup.
Aquesta activitat forma part de les iniciatives de la Red-IA (https://red-ia.org/), del Projecte IA-FIP, finançat por MICIU/AEI/10.13039/501100011033 y FEDER “Una manera de hacer Europa” (ref. PID2022-141031NB-I00), orientat a promoure la Integritat Acadèmica en la Formació Inicial del Professorat. Així mateix aquesta activitat forma part del UV-SFPIE_PIEE 3325253 IAcom orientat a l’estudi de la Intel·ligència Artificial en la Comunicació, del Projecte d’Innovació i Millora Educativa PIME/23-24/390 de la UPV La influencia de las metodologías activas en la interacción y en el desarrollo de habilidades metacognitivas i el Projecte d’Innovació Docent (PID) de la UNED La mejora del Engagement y el Rendimiento Académico mediante el Uso de IA en las Pruebas de Evaluación Continua (MERAIAPEC).
1 Integrar la IA en els processos investigadors de manera transparent i responsable.
2 Prendre decisions ètiques en l’aplicació de la IA a la recerca.
3 Valorar les implicacions socials i ètiques de l'ús de la IA en diferents contextos de recerca
Es valorarà l’assistència, la participació durant la sessió síncrona i la tasca de co-generació en grup.
Assistència al 85% de les sessions, lectura i visualització del 100% dels continguts i superació de l’activitat avaluable.