University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Llenguatge igualitari i no sexista

Target PAS, PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Spanish
Total duration 18
Synchronous online duration 6
Asynchronous online duration 12
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 03/05/2022
End date of the course 24/05/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 03/05/2022 17:00 03/05/2022 18:30 Online
2 10/05/2022 17:00 10/05/2022 18:30 Online
3 17/05/2022 17:00 17/05/2022 18:30 Online
4 24/05/2022 17:00 24/05/2022 18:30 Online
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Quilis Merin, Mercedes
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
  • Vicedirector/a Escola de Doctorat
Ver ficha
  • Montañez Mesas, Marta Pilar
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Training objectives

Bloc I. Llenguatge i societat
● Marc normatiu
● El sexisme lingüístic

Bloc II. Gènere i sexisme en el nivell gramatical
● La norma gramatical en la formació del gènere en espanyol
● El masculí genèric
● Usos i contextos sexistes. Recomanacions per a evitar-los

Bloc III. Gènere i sexisme en el nivell lèxic-semàntic
● Termes lèxics problemàtics
● Sexisme en expressions i fórmules fixes
● Lèxic referit a oficis, professions i càrrecs
● Formes de tractament igualitari

Bloc IV. Recomanacions per a discursos en diferents àmbits
● En l'àmbit administratiu
● En l'àmbit educatiu
● En xarxes socials i llocs electrònics institucionals

Bloc V. Sexisme i imatge
● Rols i estereotips
● Estratègies per a un tracte igualitari en l'ús de la imatge

Competencies to be developed

Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries.
Aprendre a reconèixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens ofereix l'espanyol per a evitar-los.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

● Participació en classe i en els fòrums proposats després de cada sessió.
● Realització i superació d'una pràctica final.
● Assistència al 85% de les hores síncrones.
 

Inscription