University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Llenguatge igualitari i no sexista

Target PAS, PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Spanish
Total duration 18
Synchronous online duration 6
Asynchronous online duration 12
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 23/04/2024
End date of the course 14/05/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 23/04/2024 17:30 23/04/2024 19:00 Online
2 30/04/2024 17:30 30/04/2024 19:00 Online
3 07/05/2024 17:30 07/05/2024 19:00 Online
4 14/05/2024 17:30 14/05/2024 19:00 Online
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Quilis Merin, Mercedes
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
  • Vicedirector/a Escola de Doctorat
Ver ficha
  • Montañez Mesas, Marta Pilar
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Training objectives

Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries. 
Aprendre a reconéixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens oferix l'espanyol per a evitar-los.

Contents


Bloc I. Llenguatge i societat
●    Marc normatiu
●    El sexisme lingüístic

Bloc II. Gènere i sexisme en el nivell gramatical
●    La norma gramatical en la formació del gènere en espanyol
●    El masculí genèric 
●    Usos i contextos sexistes. Recomanacions per a evitar-los

Bloc III. Gènere i sexisme en el nivell lèxic-semàntic
●    Termes lèxics problemàtics
●    Sexisme en expressions i fórmules fixes
●    Lèxic referit a oficis, professions i càrrecs
●    Formes de tractament igualitari

Bloc IV. Recomanacions per a discursos en diferents àmbits
●    En l'àmbit administratiu
●    En l'àmbit educatiu
●    En xarxes socials i llocs electrònics institucionals

Bloc V. Sexisme i imatge
●    Rols i estereotips
●    Estratègies per a un tracte igualitari en l'ús de la imatge

Competencies to be developed

Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries. 
Aprendre a reconéixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens oferix l'espanyol per a evitar-los.
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre el certificat de superació del curs serà necessari que l'alumnat complisca amb els següents criteris: 
●    Participació en classe i en els fòrums proposats després de cada sessió.
●    Realització i superació d'una pràctica final.
●    Assistència al 85% de les hores síncrones.

Inscription