Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 08/05/2025 12:00 | 08/05/2025 14:00 | aula 104 | Faculty of Philology, Translation and Communication |
2 | 15/05/2025 12:00 | 15/05/2025 14:00 | aula 104 | Faculty of Philology, Translation and Communication |
3 | 22/05/2025 12:00 | 22/05/2025 14:00 | aula 104 | Faculty of Philology, Translation and Communication |
4 | 29/05/2025 12:00 | 29/05/2025 14:00 | aula 104 | Faculty of Philology, Translation and Communication |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Quilis Merin, Mercedes
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- Vicedirector/a Escola de Doctorat
- Montañez Mesas, Marta Pilar
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Coordinador/a Curs
Bloc I. Llenguatge i societat
● Marc normatiu
● El sexisme lingüístic
Bloc II. Gènere i sexisme en el nivell gramatical
● La norma gramatical en la formació del gènere en espanyol
● El masculí genèric
● Usos i contextos sexistes. Recomanacions per a evitar-los
Bloc III. Gènere i sexisme en el nivell lèxic-semàntic
● Termes lèxics problemàtics
● Sexisme en expressions i fórmules fixes
● Lèxic referit a oficis, professions i càrrecs
● Formes de tractament igualitari
Bloc IV. Recomanacions per a discursos en diferents àmbits
● En l'àmbit administratiu
● En l'àmbit educatiu
● En xarxes socials i llocs electrònics institucionals
Bloc V. Sexisme i imatge
● Rols i estereotips
● Estratègies per a un tracte igualitari en l'ús de la imatge
Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeti conceptes i actituds igualitàries.
Aprendre a reconèixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens ofereix l'espanyol per a evitar-los.
Per a obtenir el certificat de superació del curs serà necessari que l'alumnat compleixi amb els següents criteris:
● Participació en classe.
● Realització i superació d'una pràctica final. 7 hores de treball autònom.
● Assistència al 85% de les hores presencials