University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

METODOLOGIA DE RECERCA QUANTITATIVA AMB PROGRAMARI LLIURE, INTUITIU I SENSE COMANDOS

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Valencian
Total duration 20
Presential duration 20
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 07/02/2022
End date of the course 16/02/2022
Registration start date 15/12/2021
Registration end date 23/12/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 07/02/2022 15:30 07/02/2022 20:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 09/02/2022 15:30 09/02/2022 20:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 14/02/2022 15:30 14/02/2022 20:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 16/02/2022 15:30 16/02/2022 20:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Campos Climent, Vanessa
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
Ver ficha
  • Ejarque Catala, Ana Teresa
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Secretari/a de Departament
Ver ficha
Training objectives

L’objectiu formatiu que proposem consisteix a aconseguir que l’alumnat del curs es familiaritze amb les tècniques estadístiques quantitatives d’ús més comú en investigació, sent capaços de dur-les a terme en l’entorn de JASP i interpretant-ne correctamente els résultats.

Contents
  1. Facilitar la familiarització de l’alumnat amb la interfície de JASP
  2. Estadística descriptiva amb JASP
  3. Estadística inferencial amb JASP:
    1. Compliment dels supòsits de partida en JASP.
    2. Proves paramètriques en JASP.
    3. Proves no paramètriques en JASP.
  4. Anàlisi de correlació en JASP.
  5. Validació d’escales en JASP:
    1. Anàlisi Factorial Confirmatori (EFA)
    2. Anàlisi Factorial Exploratori (CFA)         
  6. Anàlisi de Regressió en JASP:
    1. Supòsit de partida i transformació de variables.
    2. Regressió simple i múltiple.
    3. Regressió per passos.
    4. Efectes moderadors.
    5. Efectes curvilinis.
    6. Regressió logística.
Competencies to be developed
  1. Familiaritzar-se amb l’ús el programari estadístic lliure JASP com una alternativa a altres programaris estadístics com SPSS, AMOS, EQS o d’altres, sense necessitat que l’alumnat aprenga a programar.
  2. Desenvolupar habilitats investigadores que permeten a l’alumnat donar una resposta científicament acurada a situacions en les que les dades no compleixen amb els supòsits de partida de les tècniques estadístiques més utilitzades en la investigació quantitativa utilitzant programari estadístic lliure.
  3. Desenvolupar habilitats investigadores que permeten a l’alumnat aplicar les tècniques estadístiques comunment acceptades per la literatura científica mitjançant l’ús de programari lliure.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Prova final en la qual l’estudiantat haurà de resoldre un problema aplicant les anàlisi estadístiques que es presenten durant el curs a una base de dades. L’esmentada prova es durà a terme en l’aula (l’estudiantat podrà consultar les presentacions i les seues notes de classe) i hauran de pujar a una tasca de l’aula virtual un document amb els resultats i la interpretació d’aquests que hauran de generar amb JASP. Disposaran de 60 minuts per a completar la tasca.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

 

Inscription