University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Millora de la redacció i correcció de textos generats per IA

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 20
Presential duration 20
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 04/11/2025
End date of the course 18/11/2025
Registration start date 09/09/2025
Registration end date 18/09/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 04/11/2025 09:00 04/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 06/11/2025 09:00 06/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 11/11/2025 09:00 11/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 13/11/2025 09:00 13/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 18/11/2025 09:00 18/11/2025 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Lluch Almenar, David
  • PAS-Ets Linguistica
Ver ficha
Training objectives

•    Millorar la competència escrita a partir dels elements ortogràfics que constituïxen la base dels textos.
•    Aprendre a pensar lingüísticament: conéixer d'un mode conscient la norma lingüística per a poder aplicar-la de manera adequada segons la situació comunicativa i el tipus de text que es vulga produir.
•    Aprendre a millorar i corregir textos generats per IA.
•    Aplicar els criteris ortotipogràfics per a millorar la claredat dels textos.
•    Adquirir seguretat i agilitat en l'expressió escrita.
•    Previndre errors ortogràfics i gramaticals.
•    Millorar la imatge que donem a través dels nostres textos: correus electrònics, documents administratius, articles acadèmics, etc.
•    Conéixer els principals recursos en línia i manuals.
•    Encarnar i transmetre el valor d'alta cultura de la institució a la qual representen (UV) mitjançant uns textos el més correctes possibles.
 

Contents

1.    
1.    Introducció: intel·ligència artificial versus cervell humà en el ring de la llengua. Breu història de l'escriptura.
2.    Llenguatge inclusiu: principis i estratègies.
2..    Els signes de puntuació: els directors de l'orquestra.
3.    
a.    Les cites i els usos de la cursiva.
b.    Les abreviacions: menys és més.
4.    
a.    Els noms propis i les majúscules: una qüestió d'etiqueta.
b.    Els números: molt més que numerals.
5.    Errors més freqüents.
Errors específics de la IA.
 

Competencies to be developed

1    Produir textos acadèmics o administratius rigorosos, fluids, coherents i cohesionats.
2    Consolidar i aprofundir en el coneixement explícit i sistemàtic sobre l'estructura de la llengua i els seus usos.
3    Reflexionar de manera autònoma sobre les eleccions lingüístiques i discursives per a desenrotllar la consciència lingüística, augmentar el repertori comunicatiu i millorar les destreses de producció escrita.
4    Afavorir un ús eficaç del llenguatge.
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència mínima del 85%.

Inscription