University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Perspectiva gènere en la investigació en Ciències de la Salut: de la teoria a la pràctica

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 10
Presential duration 10
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 01
Training plan year 2023
Start date of the course 18/05/2023
End date of the course 19/05/2023
Registration start date 08/02/2023
Registration end date 22/02/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 18/05/2023 09:30 18/05/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 19/05/2023 09:30 19/05/2023 14:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
Atès que es tracta d’un aspecte transversal de la formació del personal docent i investigador, aquest curs està dirigit especialment al PDI de les àrees del coneixement de Ciències de la Salut de la Universitat de València.
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Lucas Dominguez, Ruth
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Rius Leiva, Cristina
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Valderrama Zurian, Juan Carlos
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Sixto Costoya, Andrea
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a de Mobilitat
Ver ficha
Training objectives

L’objectiu principal és incloure en els plans de formació docent coneixements específics sobre la forma d’incorporar la perspectiva de gènere en les diferents àrees de la salut, i facilitar els recursos per a la introducció de la mateixa en el disseny, organització i gestió dels projectes d’investigació.

Concretament, abordarem la rellevància de la perspectiva de gènere en la investigació des de les dues perspectives principals: la composició dels grups d’investigació i el desenvolupament de la investigació des del disseny fins a la difusió dels resultats.

Contents
  • Breu repàs dels conceptes teòrics sobre perspectiva de gènere en la investigació: categoria de sexe, gènere i identitat, així com la bretxa de gènere i el biaix de gènere.
  • Aproximació a la situació actual dins de la investigació en Ciències de la Salut en quant a la composició dels grups d’investigació i la autoria dels treballs, i el contingut dels estudis.
  • Què és i què no és incloure la perspectiva de gènere en una investigació: variables quantitatives i qualitatives a tenir en compte des del disseny fins a la difusió dels resultats, com podem assegurar que totes les parts del procés atenguin aquesta equitat de gènere.
  • Marc legislatiu nacional i internacional que garanteixi un equilibri de gènere en la investigació en salut.
  • Exemples pràctics d’experiències desenvolupades en investigació bàsica i clínica que asseguren l'equitat de gènere.
Competencies to be developed
  • Adquisició d’habilitats per a comprendre què és la perspectiva de gènere, saber com reconèixer-la i aplicar-la en la investigació.
  • Conèixer el marc legislatiu existent sobre aquest tema.
  • Implementar la inclusió de la perspectiva de gènere en tot el procés d’investigació, des de l’autoria al contingut.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Realització de les activitats pràctiques en classe.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Nivell: curs de nivell bàsic

Coneixements previs requerits:

No es requereixen coneixements previs específics per a realitzar el curs

Inscription