University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

PREPARACIÓ I REDACCIÓ DE PROPOSTES DE PROJECTES D’INVESTIGACIÓ

Target PDI, PIF
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 30
Presential duration 11
Synchronous online duration 12
Asynchronous online duration 7
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 15/09/2025
End date of the course 27/10/2025
Registration start date 07/04/2025
Registration end date 29/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 15/09/2025 09:30 15/09/2025 12:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 22/09/2025 09:30 22/09/2025 12:30 Online
3 29/09/2025 09:30 29/09/2025 12:30 Online
4 06/10/2025 09:30 06/10/2025 12:30 Online
5 13/10/2025 09:30 13/10/2025 12:30 Online
6 20/10/2025 09:30 20/10/2025 13:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
7 27/10/2025 09:30 27/10/2025 13:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Esparcia Perez, Javier
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

El curs té com a principal objectiu aproximar als assistents al disseny i elaboració de propostes de recerca, en el marc de les convocatòries competitives, principalment en l'escala nacional i regional. Seguint la filosofia learning by doing, els assistents, a partir d'una idea inicial de projecte de recerca i a través de diferents tasques, aniran elaborant la seva pròpia proposta de projecte, de la forma més realista possible.
La proposta final serà presentada i analitzada de manera conjunta en el que a la seva concepció i disseny es refereix, posant en relleu les seves fortaleses, així com les febleses que haurien d'abordar-se per a la seva millora.

Contents

1. El quin, per què i per a qui de la recerca
1.1. Definició del problema/temi de recerca
1.2. Marc contextual i justificació del valor afegit

2. El com de la recerca
2.1. L'estat de la qüestió: organització i fonts
2.2. Les hipòtesis i els objectius de la recerca
2.3. Els enfocaments metodològics i les tècniques per a la recollida i anàlisi de la informació

3. Treballant amb Work Packages

4. El qui i, de nou, per a qui de la recerca
4.1. Capacitats necessàries per a la recerca: la composició de l'equip
4.2. La projecció social de la recerca, impacte esperat i els possibles col·laboradors externs
4.3. La -doble- dimensió de gènere

5. El quan i on difondre quins resultats de la recerca
5.1. Fases i cronograma
5.2. Divulgació, internacionalització, transferència i valorització de resultats

Altres aspectes rellevants sobre el com de la recerca: pressupost, gestió de dades, gestió de riscos, consideracions ètiques, capacitat formativa

Competencies to be developed

• Definir i plantejar el problema de recerca
• Desenvolupar el marc contextual i justificació del valor afegit de la recerca
• Revisar l'estat de la qüestió
• Plantejar hipòtesi i objectius de recerca
• Dur a terme i validar la recol·lecció d'informació
• Construir i validar models explicatius
• Estructurar la proposta sobre la base de Work Packages
• Elaborar el cronograma
• Explorar i incorporar possibles actors i/o entitats: del panell d'experts al comitè assessor
• Elaborar el pressupost
• Elaborar un pla de publicacions i d'internacionalització
• Definir riscos i factibilitat de la proposta
• Redactar propostes de recerca
Desenvolupar capacitats de comunicació en públic

Criteria and procedure for evaluation of the activity

 

Per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:
• Assistència almenys del 85% de les sessions presencials.
• Elaboració de les diferents tasques plantejades.
• Presentació pública i valoració positiva d'una proposta de projecte de recerca.

Inscription