University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Principis d’estratègia i teoria de jocs

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 20
Presential duration 20
Program Continuing education
Training modality Course
Period 1st semester
Academic course 2021-2022
Edition 02
Training plan year 2021
Start date of the course 01/10/2021
End date of the course 13/10/2021
Registration start date 24/02/2021
Registration end date 15/03/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 01/10/2021 09:30 01/10/2021 14:30 Aula Multiusos 1 INTRAS Campus Tarongers
2 05/10/2021 09:30 05/10/2021 14:30 Aula Multiusos 1 INTRAS Campus Tarongers
3 08/10/2021 09:30 08/10/2021 14:30 Aula Multiusos 1 INTRAS Campus Tarongers
4 13/10/2021 09:30 13/10/2021 14:30 Aula Multiusos 1 INTRAS Campus Tarongers
Professional profile of the recipients
PAS i PDI de la Universitat de València
UV Faculty
  • Alonso Pla, Francisco
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
  • Esteban Martinez, Cristina
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Training objectives

El fi principal de l’estratègia és assegurar la supervivència i el progrés a mitjà i llarg termini d’una persona o organització. Consegüentment, aconseguir els objectius que es perseguisquen requereix una estratègia, així com l’adopció de mesures i disposició dels recursos necessaris per a aconseguir els objectius que es pretenguen.

Vivim en un entorn social, i per això cal considerar que, moltes de les nostres estratègies i decisions estan determinades i influïdes per les dels altres, mentre les relacions poden ser bàsicament cooperatives o competitives, per respondre a objectius comuns o contraposats.

En aquest sentit, la teoria de jocs és una eina molt important, que estudia les estratègies òptimes, així com el comportament previst dels individus en els jocs. En última instància l’estratègia d’un jugador és un pla d’acció complet per a qualsevol situació que puga esdevindre; determina completament la conducta del jugador i estableix l’acció que aquest durà a terme en qualsevol moment del joc, per a qualsevol seqüència d’esdeveniments.

Amb tot, per a aconseguir triar i aplicar una bona estratègia, es requereix adquirir una sèrie de coneixements, igual que adquirir una sèrie de capacitats a través de la comprensió dels principis i el desenvolupament del pensament estratègic, tasques aquestes que abordarem en el present curs, i que constitueixen els seus objectius.

Contents
  1. Introducció: conceptes i històrica
  2. Fonaments d’estratègia i pensament
    1. Pensar estratègicament
    2. Lògica borrosa.
    3. L’estratègia del líder: Maquiavel.
    4. L’art de la guerra: Sun Tzu.
    5. El dilema del presoner.
  3. Estratègia i teoria de jocs: arbres de jocs
    1. Jocs estàtics.
    2. Jocs dinàmics.
    3. Jocs repetits.
    4. Jocs cooperatius.
  4. Desenvolupament del procés
    1. Anàlisi estratégica.
    2. Planificació estratègica – Formulació.
    3. Implantació.
    4. Retroalimentació – Modificació.
Competencies to be developed

Aprendre a plantejar preguntes, així com a resoldre aquestes i les que habitualment ens fem, que ens permeten desenvolupar el pensament estratègic i organitzar idees derivades de jocs experts i el coneixement de patrons especialment en contextos de competència, de tal manera que el participant puga aplicar aquest coneixement en els plans dirigits a l’assoliment dels seus propòsits en un context personal i organitzacional de tot tipus.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Last modification 20/09/2021