Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 07/11/2022 09:30 | 07/11/2022 14:30 | Aula multiusos 1 INTRAS | |
2 | 09/11/2022 09:30 | 09/11/2022 14:30 | Aula multiusos 1 INTRAS | |
3 | 14/11/2022 09:30 | 14/11/2022 14:30 | Aula multiusos 1 INTRAS | |
4 | 16/11/2022 09:30 | 16/11/2022 14:30 | Aula multiusos 1 INTRAS |
- Alonso Pla, Francisco
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Director/a d' Institut Universitari
- Esteban Martinez, Cristina
- PDI-Titular d'Universitat
- Secretari/a d' Institut Universitari
La fi principal de l'estratègia és assegurar la supervivència i el progrés a mitjà i llarg termini d'una persona o organització. Conseqüentment aconseguir els objectius que es persegueixin, requereix d'una estratègia, així com l'adopció de mesures i disposició dels recursos necessaris per a aconseguir els objectius que es pretenguin.
Vivim en un entorn social, per la qual cosa cal considerar que, moltes de les nostres estratègies i decisions estan determinades i influïdes per les dels altres, mentre les relacions poden ser bàsicament cooperatives o competitives, per respondre a objectius comuns o contraposats.
En aquest sentit la teoria de jocs és una eina summament important, que estudia les estratègies òptimes, així com el comportament previst dels individus en els jocs. En última instància l'estratègia d'un jugador és un pla d'acció complet per a qualsevol situació que pugui esdevenir; determina completament la conducta del jugador i estableix l'acció que aquest durà a terme en qualsevol moment del joc, per a qualsevol seqüència d'esdeveniments.
Amb tot, per a aconseguir triar i aplicar una bona estratègia, es requereix adquirir una sèrie de coneixements, igual que adquirir una sèrie de capacitats a través de la comprensió dels principis i el desenvolupament del pensament estratègic, tasques aquestes que abordarem en el present curs, i que constitueixen els seus objectius
Introducció: Conceptes i històrica
Fonaments d'estratègia i pensament:
Pensar estratègicament.
Lògica borrosa.
L'Estratègia del líder: Maquiavel.
L'art de la guerra: Sun Tzu.
El dilema del presoner.
Estratègia i teoria de jocs: Arbres de jocs:
Jocs estàtics.
Jocs dinàmics.
Jocs repetits.
Jocs cooperatius.
Desenvolupament del procés:
Anàlisi estratègica.
Planificació estratègica – Formulació.
Implantació.
Retroalimentació – Modificació.
Aprendre a plantejar preguntes, així com a resoldre aquestes i les que habitualment ens fem, que ens permetin desenvolupar el pensament estratègic, organitzant idees derivades de jocs experts i el coneixement de patrons especialment en contextos de competència, de tal manera que el participant pugui aplicar aquest coneixement en els plans dirigits a l'assoliment dels seus propòsits en el context personal i organitzacional de tota mena.
Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.