University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

REDUIR L'ESTRÈS:HABILITATS SOCIALS I GESTIÓ EMOCIONAL

Target PAS
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 15
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 08/07/2022
End date of the course 27/07/2022
Registration start date 15/12/2021
Registration end date 23/12/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 08/07/2022 09:00 08/07/2022 13:00 SALA MULTIUSOS 1 INTRAS I TALLER D'AUDIVISUALS
2 13/07/2022 09:00 13/07/2022 13:00 SALA MULTIUSOS 1 INTRAS I TALLER D'AUDIVISUALS
3 15/07/2022 09:00 15/07/2022 13:00 SALA MULTIUSOS 1 INTRAS I TALLER D'AUDIVISUALS
4 27/07/2022 09:00 27/07/2022 12:00 SALA MULTIUSOS 1 INTRAS I TALLER D'AUDIVISUALS
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Non-UV faculty

GRACIA VINAGRE BONILLO

Graduada en Psicologia per la UNED. Menció clínica.

Llicenciada en Comunicació Audiovisual. Universitat de València.

He treballat com a psicòloga en la Federació de Salut Mental de la CV.

Terapeuta en consulta privada a l’IVANN Institut València de Neurociències.

Imparteix cursos de regulació emocional en diferents organitzacions de la comunitat educativa.

Dinàmiques sobre intel·ligència emocional en diferents àmbits.

Training objectives

A través d'aquest curs:

  1. Aprendrem a conèixer-nos a nosaltres mateixos. Cada persona té el seu propi mecanisme d'afrontament amb un món emocional propi que anirem descobrint per a saber amb quines eines comptem a l'hora d'abordar situacions d'estrès tant en el treball com en el nostre món privat. Aprendre a gestionar-nos com a persones és la porta d'entrada al benestar i al control de l'estrès en el dia a dia.
  2. Com funciona l'estrès i per què és necessari recudir-lo? Encara que la paraula estrès forma part de la nostra vida, investigarem com actua i com afecta al nostre cos i a la sensació de benestar en la vida. Aprendrem els seus símptomes, coneixerem el seu procés i les seves conseqüències per a ser conscients dels nivells d'estrès del dia a dia.
  3. Habilitats socials per a expressar-nos i relacionar-los. L'estrès és una reacció emocional. A vegades, relacionar-nos amb els altres d'una manera passiva ens genera un malestar que es tradueix en emocions negatives. Aprendrem a ser actius en el nostre comportament interpersonal a través d'estratègies que ens seran útils en diferents contextos de la nostra vida
Contents

BLOC 1. Mirada emocional cap a dintre.

En aquest primer punt, ens preguntarem com ens sentim. Comencem a familiaritzar-nos amb les nostres emocions. El coneixement intrapersonal és el primer pas per a aprendre a crear el nostre benestar. L'autoconeixement ens dóna avantatge a l'hora de revisar els nivells d'estrès que tenim. Aprendrem a conèixer les emocions positives i negatives, quins símptomes tenen, la seva intensitat i com regular-les en els contextos.

BLOC 2. Gestió emocional, gestió de l'estrès.

L'estrès és una paraula molt coneguda per tots, però com funciona i quan ens hem de preocupar per la nostra salut són punts que hem de tenir en compte per a sentir-nos bé. Us donarem les claus per a diferenciar quan tenim nivells d'estrès moderats o comencen a ser alts i quan estem davant un trastorn d'ansietat. Parlarem de recursos emocionals, físics i sensitius.

BLOC 3. L'estrès en les relacions interpersonals.

Els motius pels quals ens sentim estressats són molts, des d'un excés de tasques fins a una situació de conflicte o una comunicació no eficaç. Les relacions personals que vivim cada dia ens generen dubtes, frustracions, malestar emocional i pot ser motiu d'estrès al no saber com abordar una situació relacional. Repassarem habilitats socials aplicada a la nostra funció per a comprendre més a l'altre, conèixer millor les seves emocions i saber com comportar-nos segons la situació concreta.

BLOC 4. La comunicació eficaç per a reduir l'estrès.

Aplicar una comunicació passiva o agressiva genera emocions negatives. L'assertivitat pot convertir-se en una aliada per a fer-nos sentir millor. Si expressem les nostres emocions d'una manera respectuosa amb els altres i amb nosaltres mateixos, estem afavorint relacions sanes que faciliten la convivència i el benestar del grup.

BLOC 5. Estratègies i habilitats per a una vida saludable.

En aquesta última part del curs crearem un pla d'actuació per a començar a gaudir d'una vida més tranquil·la. Ens anirem construint la nostra pròpia caixa d'eines per a afrontar la vida des de la calma i sabent gestionar-nos a partir de l'autoconeixement. Abordarem l'autoestima com el punt des del qual practicarem l'amor propi i el respecte pel nostre benestar

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Durant el curs aportarem eines per a posar en pràctica. Els assistents hauran de triar les que millor s'adapten a les seves circumstàncies i explicar a través de tasques concretes com les han posat en marxa i quins resultats han obtingut.

Al final del curs, els participants elaboraran un treball final en el qual han d'exposar un cas real o inventat al qual s'hagin hagut d'enfrontar i proporcionar solucions pensades en la millora dels seus nivells d'estrès diari.

Assistència, com a mínim, al 85% dels hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription