Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 06/06/2023 09:00 | 06/06/2023 13:00 | Sala de formació Biblioteca de Psicologia i Esport | Faculty of Psychology and Speech Therapy |
2 | 13/06/2023 16:00 | 13/06/2023 20:00 | Sala de formació Biblioteca de Psicologia i Esport | |
3 | 20/06/2023 09:00 | 20/06/2023 13:00 | Sala de formació Biblioteca de Psicologia i Esport | |
4 | 27/06/2023 16:00 | 27/06/2023 19:00 | Sala de formació Biblioteca de Psicologia i Esport |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Objectius formatius
En finalitzar aquesta acció els participants seran capaços de:
- Conèixer i informar els investigadors dels serveis que les biblioteques ofereixen per respondre les seues necessitats.
- Orientar els investigadors per aconseguir en una major visibilitat de la seua producció científica
- Conèixer les diferents convocatòries d’avaluació de la investigació .
- Identificar els principals indicadors bibliomètrics.
- Seleccionar les eines adequades per a l’avaluació de la investigació.
- Utilitzar de manera bàsica aquestes eines per a la recuperació dels indicis de qualitat de les publicacions.
- Comprendre els requisits de les agències de fiançament amb relació a la publicació en obert i a la gestió de dades d’investigació.
- Donar recomanacions bàsiques als investigadors sobre drets d’autor i publicació en obert.
Temari Bàsic
1.-Organització dels serveis de suport a la investigació.
2.-Visibilitat de la producció científica: signatura normalitzada, afiliació institucional, perfils d’autors, repositoris, bases de dades i xarxes socials de científics, portal de la investigació de la UV.
3.-Avaluació de la producció científica.
3.1.-Agències i programes d’avaluació: ANECA acreditació del professorat i de la investigació (ACADEMIA, PEP, sexennis) i AVAP.
3.2.-Obligacions per als beneficiaris de programes d’investigació.
3.3.-Mètriques i bases de dades d’avaluació de l’impacte i la qualitat editorial.
4.-Drets d’autor i publicació en obert.
Conèixer el sistema d’avaluació de la qualitat de l’activitat investigadora
Identificar les necessitats del personal investigador de la UV
Conèixer si el conjunt de les biblioteques de la UV poden ajudar al personal investigador a resoldre les seues necessitats
Exercicis pràctics i avaluació continua
Assistència, com a mínim, al 85% dels hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/