Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 30/05/2023 11:00 | 30/05/2023 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 01/06/2023 11:00 | 01/06/2023 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Garcia Mascarell, Purificacion
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Aquest curs té una doble vessant:
- Aportar les bases necessàries per a un coneixement teòric del feminisme que siga útil per a la docència en particular i per a la vida en general.
- Realitzar una anàlisi i reflexió al voltant de la nostra praxi docent des d’una perspectiva de gènere, per tal d’aconseguir uns plantejaments pedagògics més igualitaris.
Punts generals del programa del curs:
- Instruccions per a desarmar el poder: pensament binari i desconstrucció.
- Breu historia del feminisme: Què en sabem? Síntesi històrica del moviment i les autores.
- El feminisme, avui: glossari de termes bàsics i comentari de bibliografia imprescindible.
- Reptes i aplicacions dins l'aula: auto-avaluació de la nostra perspectiva de gènere com a docents.
Implementar una mirada de gènere sobre la docència universitària i la praxi didàctica. Fomentar l’adquisició de coneixements i destreses per a impartir una docència amb major perspectiva de gènere, tant des de la tria de continguts del programa com des de l’elaboració de materials, passant pel treball a l’aula amb l’alumnat.
Es valorarà l’assistència al curs i la participació en els debats i/o activitats que es proposen al llarg del mateix. Al finalitzar el curs, es proposarà un exercici d’avaluació en forma de revisió crítica amb perspectiva de gènere de la docència, del programa, la bibliografia i els materials didàctics que empra cada participant del curs. Una autoavaluació que servirà per a garantir que s’ha aprofitat el curs però, sobretot, per a reflexionar i adaptar amb mirada feminista, si cal, els diversos models docents.