|
|
PRESENTACIÓ DEL GRUP |
Docent responsable: Diana Marín
La societat actual, anomenada societat de la comunicació o societat xarxa, es caracteritza per les constants transformacions tecnològiques (Gertrúdix i Gertrúdix (2007).
En aquest context d'ensenyament i aprenentatge mediat per tecnologies, canvia el paper de l'alumnat i el professorat, les metodologies i els materials i la construcció social és la base d'un model didàctic centrat en què l'alumnat adquireixi les competències bàsiques (Atienza i Gómez- Gonzalvo, 2013), entre elles la competència digital.
I una de les claus de l'canvi darrere de l'èxit educatiu es troba en la implementació de nous recursos que permetin augmentar la participació de l'alumnat i millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge, alhora que es promou la formació dels futurs docents per aconseguir la inclusió. Entre la gran oferta disponible destaca l'ús dels blocs educatius o edublogs.
En el marc dels Graus de Mestre/a en Educació Infantil i Primària es crea un bloc titulat Construint l'escola inclusiva, per compartir a través de diferents entrades continguts i recursos que permetin generar coneixement i aprenentatge (Gónzález-Navarro, 2009).
5 membres d'el Grup d'Investigació CRIE (Currículum, Recursos i Institucions Educatives, GIUV2013-105) participen en aquest projecte implicant l'alumnat de 4 grups de Necessitats Educatives Especials (33600), un Didàctica General (33611) i un altre d'Organització i direcció de centres (33602).
Pàgina web: https://construyendolaescuelainclusiva.wordpress.com/