University of Valencia logo Logo Master's Degree in Business Management (MBA) Logo del portal

L'alumnat del MBA realitza una visita per a conéixer les bodegues valencianes

Estudiants i part del professorat del Màster en Direcció d’Empreses de la Universitat de València (MBA), van visitar les instalacions de les bodegues “Els Frailes” i “La Viña”, per a poder conèixer de primera mà el funcionament intern de aquestes dos empreses de la provincia de València.

12 december 2016

Un total de vint alumnes acompanyats del professorat del màster MBA van acudir a les bodegues “Los Frailes”, en Fontanars dels Alforins i “La Viña”, en Font de la Figuera, en una interessant visita que va permetre als assistents explorar els processos de cultiu i comercialització de la vinya la zona. Durant l'excursió, que va tindre lloc el passat 18 de novembre, els estudiants van recórrer les instal·lacions de les dues companyies, punteres en el sector vitivinícola de València, i van ser guiats a través dels diferents processos empresarials de cada una d'elles. 

Los Frailes és una bodega de tradició familiar que des de 1771 pertany a la família Velázquez. Aquesta empresa aconsegueix a través de l'observació de les vinyes i de l'aplicació de tècniques de cultiu innovadores i experimentals, elaborar un producte de la vinya reflecteix de les particularitats del terreny. Des de 1999, busca impulsar la reestructuració de distintes varietats de plantat i inicia una reconversió en agricultura ecològica.

Estudiantes del Máster en la Bodega Los Frailes

Estudiantes del Máster en la Bodega Los Frailes

Estudiantes visitando la bodega Los Frailes

Per altre costat, La Viña va nàixer en 1944, quan 38 emprenedors s'associaren en una cooperativa per a cultivar la vinya. Durant la seua història, aquesta empresa ha guanyat importància i ha crescut en socis i producció, fins a arribar hui als 1500 socis distribuïts en diferents localitats de la província. ‘La Vinya’ tracta de ser un referent en el sector vitivinícola valencià, amb els seus valors d'esperit de grup, transparència, responsabilitat, innovació i afany de superació, competitivitat i rendibilitat que permeta una viticultura sostenible. Els productes elaborats per la bodega han rebut distints reconeixements i han siguts valorats d’excel·lència per especialistes. La cooperativa distribueix aquests vins de gran qualitat a més de 30 països i entre sus vins destaca “Venta del Puerto”.

Estudiantes del Máster en la Bodega La Viña

Estudiantes del Máster en la Bodega La Viña

Estudiantes del Máster visitando la Bodega La Viña

Aquesta visita continua les activitats realitzades pel MBA, que ja va realitzar el 17 de novembre una trobada anual de mentors en la Facultat d'Economia a la qual va acudir estudiants, professorat i membres del Club de Mentors de la Fde. Durant la jornada es va impartir la xerrada “Tècniques de Social Selling per a Alumnes MBA. LinkedIn”, a càrrec de Rafael Machin, director executiu de Fuerza Comercial. A més a més, els estudiants van mantenir un contacte directe amb els mentors amb la finalitat de ser escollits per aquests.

Aquestes iniciatives mostren el compromís del Màster en oferir una formació de completa i alta qualitat per als seus estudiants, que complementa les classes impartides per acadèmics de prestigi amb la possibilitat de pràctiques en empreses líders i altres activitats com visites.