Canvis en la didàctica: pas de “l’ensenyament de la literatura” a “l’educació literària”
30 de de juny de 2016
La didàctica de la literatura com a àrea de reflexió s’ha format en les últimes dècades, segons afirma Teresa Colomer al seu estudi: “La didàctica de la Literatura: temes i línies d’investigació i innovació”.
Sincronia i Diacronia lingüística, segons Saussure i Lyons
17 de de juny de 2016
L’acadèmic suís nascut l’any 1857 és considerat el pare de l’estudi de la llengua moderna, mentre que el britànic nascut l’any 1932 desenvolupà més el camp de la semàntica. Tot i així, els estudis bàsics d'ambdós han contribuït al millor coneixement de les estructures que l’ésser humà construeix per tal de comunicar-se
La afasia del lenguaje, un trastorno que dificulta la palabra
18 de de desembre de 2015
La afasia es un trastorno del lenguaje, y se produce como consecuencia de una lesión o daño cerebral. Consiste en la pérdida de capacidad de producir o comprender el lenguaje, debido a lesiones en áreas cerebrales especializadas en estas funciones. Las personas que sufren de afasia pueden tener problemas para hablar, comprender, calcular, leer y escribir...