
Este dijous 30 de gener ha començat el curs de Formació Inicial del Professorat Universitari (FIPU), una iniciativa dirigida als professors ajudants doctores de nova incorporació en la Universitat de València. La jornada inaugural s'ha celebrat a la Sala Darwin del Campus de Burjassot i ha comptat amb la participació d'un especialista en IA.
L'acte de presentació ha sigut inaugurat pel Director del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa, José Javier Navarro, qui ha donat la benvinguda als participants i ha exposat les diferents oportunitats formatives que oferix el servei. A més, ha detallat les característiques i objectius del FIPU, subratllant la seua importància per a la integració dels nous docents en la comunitat universitària i el desenvolupament de competències pedagògiques de qualitat.
Després de la presentació, s'ha donat pas a la ponència de Javier Palanca, professor titular a la Universitat Politècnica de València (UPV) i investigador en el camp de la intel·ligència artificial. Sota el títol "Revolució a les aules: aplicant la IA en la docència", Palanca ha compartit amb els assistents la seua visió sobre l'impacte de la intel·ligència artificial en l'educació superior i la societat en general. A través d'exemples pràctics, ha mostrat com esta tecnologia pot optimitzar l'ensenyança, millorar la personalització de l'aprenentatge i facilitar la labor docent.
El curs FIPU busca dotar als nous professors universitaris de ferramentes clau per al seu acompliment a l'aula, promovent metodologies innovadores i l'ús de tecnologies emergents. Al llarg de les pròximes setmanes, els participants rebran formació especialitzada en pedagogia universitària, innovació docent i avaluació de l'aprenentatge, entre altres aspectes fonamentals.
Amb esta formació, la Universitat de València reafirma el seu compromís amb l'excel·lència docent i el suport al seu professorat en l'inici de la seua trajectòria acadèmica. L'acolliment del curs ha sigut molt positiva, i s'espera que esta nova edició del FIPU continue brindant un espai de formació i reflexió per al professorat universitari.