.jpg)
L'art obre la presó: Refugis artístics en contextos de tancament
Com poden l'art i l'educació transformar els espais de tancament en llocs d'apoderament i resistència creativa? Quin paper juga la universitat en la construcció de ponts entre la presó i la societat? Com podem desafiar els estereotips i prejudicis a través de projectes educatius i culturals? Aquest 26 de febrer, et convidem a descobrir el potencial socioeducatiu de la cultura i les arts en contextos de tancament.
Uneix-te a un conversatori d'experiències transformadores a les presons d'Albocàsser i Picassent (Espanya), on Pilar Almenar (Col·lectiu Impreses), Mireia Pepiol (educadora social a Albocàsser) i Joaquín Vila (Iniciatives solidàries) ens mostraran com l'art es converteix en eina per a l'educació i l'emancipació.
Connecta't amb el CUSAM (Centre Universitari San Martín, Buenos Aires), una experiència educativa única on persones privades de llibertat i personal penitenciari estudien junts. Gisela Bustos (directora), Luis Alberto Ángel Iñíguez (sociòleg i actor de "Potestad") i Sebastián Ostapow (director de teatre) ens compartiran l'experiència de l'obra de teatre "Potestad", que ha aconseguit transformar temporalment l'espai carcerari en un escenari teatral.
Aquesta activitat està organitzada pels departaments de Teoria de l'Educació, Mètodes d'Investigació i Diagnòstic, i la Comissió de Cultura de la Facultat. Forma part del projecte "Desbordes creatius de l'aula universitària".
Si t'interessa tot això, tens una cita el proper 26 de febrer, 17.30 (Hora Espanya) / 13.30 (Hora Argentina). Saló de Graus, Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació (València)
Entrada lliure fins a completar aforament. Si vols participar en línia, hauràs d'inscriure't a https://forms.gle/kNNCA1FZpsPRHr1v7
@cusam.unsam @culturayterritorio.unsam @potestad.arg @renuncioteatro @filoeduc_uv