Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Alumnat “difícil” i estratègies per a la resolució de conflictes amb el Grup Aula

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 25/05/2021
Data de finalització del curs 01/06/2021
Data d'inici d'inscripció 24/02/2021
Data de finalització d'inscripció 15/03/2021
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 25/05/2021 16:00 25/05/2021 18:00 Aula 1.1 CFQ
2 25/05/2021 16:00 01/06/2021 19:00 Aula 1.1 CFQ
3 25/05/2021 16:00 01/06/2021 20:00 Aula 1.1 CFQ
4 01/06/2021 15:00 01/06/2021 21:00 Aula 1.1 CFQ
Professorat UV
  • Navarro Perez, Jose Javier
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a de Servei General
Ver ficha
Objectius formatius
  • 1. Accions i percepcions de l’alumnat.
    • 1.1.Valors de l’alumnat.
    • 1.2.Conductes fraudulentes de l’alumnat universitari.
    • 1.3.Percepció de “bon professor” per l’alumnat.
    • 1.4.Problemes del professorat.
  • 2. La teoria de l’argument i la tutoria grupal.
    • 2.1. L’argument com a estratègia de resolució de conflictes.
    • 2.2. La tutoria grupal.
  • 3. El treball amb grups: més enllà de les llistes de matrícula.
    • 3.1.Configuració d’una identitat.
    • 3.2.Creació de sentit de grup.
    • 3.3.Establiment de normes.
    • 3.4.Resolució de conflictes a l’aula.
      • 3.4.1. Resolució versus cronificació.
      • 3.4.2. Fases de la resolució.
      • 3.4.3. Elements que distorsionen la resolució (a considerar).
    • 3.5.El contracte de convivència a l’aula com a annex a la guia docent.
  • 4. El diàleg i altres tècniques per a la intervenció individual.
  • 5. Exercicis relacionats amb els continguts impartits.
Continguts
  • 1. Accions i percepcions de l’alumnat.
    • 1.1.Valors de l’alumnat.
    • 1.2.Conductes fraudulentes de l’alumnat universitari.
    • 1.3.Percepció de “bon professor” per l’alumnat.
    • 1.4.Problemes del professorat.
  • 2. La teoria de l’argument i la tutoria grupal.
    • 2.1. L’argument com a estratègia de resolució de conflictes.
    • 2.2. La tutoria grupal.
  • 3. El treball amb grups: més enllà de les llistes de matrícula.
    • 3.1.Configuració d’una identitat.
    • 3.2.Creació de sentit de grup.
    • 3.3.Establiment de normes.
    • 3.4.Resolució de conflictes a l’aula.
      • 3.4.1. Resolució versus cronificació.
      • 3.4.2. Fases de la resolució.
      • 3.4.3. Elements que distorsionen la resolució (a considerar).
    • 3.5.El contracte de convivència a l’aula com a annex a la guia docent.
  • 4. El diàleg i altres tècniques per a la intervenció individual.
  • 5. Exercicis relacionats amb els continguts impartits.
Competències que es desenvoluparan

L'alumnat ha de ser capaç d'identificar la distorsió des del marc grupal. Ha d’aglutinar capacitats per a desenvolupar estratègies per a la negociació. Ha de ser competent per a integrar capacitats per a la resolució de conflictes a l'aula, tant amb casos individuals com grupals. Ha de tenir la competència per a adquirir competències per a afrontar un conflicte d'aula a través de la teoria de l'argument i la relació educativa. Ha de ser capaç de comparar conflictes i percepcions d'alumnat universitari aliè a la UVEG. Ha de ser competent per a elaborar un contracte de convivència a l'aula amb estudiants i vincular-lo a la guia docent.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Elaboració d’un contracte de convivència a l’aula vinculat a la guia docent i realització d’exercicis. Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora, o pel tutor o professor

Darrera modificació 17/09/2021