Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Homes nous. Desmuntant la masculinitat tòxica en l’àmbit universitari

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada en línia síncrona 4
Durada en línia asíncrona 11
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 01/03/2021
Data de finalització del curs 29/03/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/03/2021 16:00 01/03/2021 17:00 En línia
2 08/03/2021 16:00 08/03/2021 17:00 En línia
3 22/03/2021 16:00 22/03/2021 17:00 En línia
4 29/03/2021 16:00 29/03/2021 17:00 En línia
Perfil professional destinataris
PAS i PDI de la Universitat de València
Professorat UV
  • Rodriguez Del Pino, Juan Antonio
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objectius formatius

Conscienciar sobre els privilegis i els lligams del mandat patriarcal existent entre els homes.

Fomentar estructures de canvi entre els homes en tots els àmbits universitaris cap a formes de relació amb les dones (i qualsevol expressió de la diversitat) més igualitàries.

Promoure models diferents de ser home en la societat en general, i en l'àmbit universitari en particular.

Continguts

1. Conceptes: Gènere, Igualtat i Masculinitats

Masculinitats. Alguns referents.

2. Socialització, homes i gènere

Estereotips, socialització i educació de gènere.

3. Machisme en la societat actual

Micromasclismes i postmasclismes.

4. ¿Què podem fer els homes per la igualtat?

10 accions concretes per a unes masculinitats més saludables.

Competències que es desenvoluparan

1. Pensament sistèmic

  • Entendre les interconnexions entre les causes dels fenòmens, problemes i conseqüències.

2. Anticipació

  • Comprendre múltiples escenaris futurs, sabent diferenciar entre escenaris probables i el desitjable.
  • Preveu possibles impactes derivats de les accions.

3. Normativa

  • Generar criteris ètics per a desemmascarar les desigualtats que es perpetuen entre les persones.

4. Resolució de problemes

  • Donar respostes ètiques a les necessitats detectades i-o expressades per les persones.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Realització de dues activitats pràctiques.

Participació en els fòrums.

Realització d'un exercici final.

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades

Darrera modificació 21/09/2021