Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Incorporació de la perspectiva de gènere en la gestió universitaria

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 10
Durada en línia asíncrona 5
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 03/04/2023
Data de finalització del curs 21/04/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 03/04/2023 12:30 03/04/2023 14:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 05/04/2023 12:30 05/04/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 18/04/2023 12:30 18/04/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 20/04/2023 12:30 20/04/2023 14:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 21/04/2023 12:30 21/04/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat UV
  • Jabbaz Churba, Marcela Isabel
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Gil Junquero, Monica
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Soler Julve, Ines
  • PAS-Etm Planificacio, Analisi i Avaluacio
Ver ficha
Objectius formatius

La perspectiva de gènere en l'ensenyament és rellevant en totes aquelles matèries en les quals el tema o els resultats i aplicacions dels continguts afecten directament persones -com a ciutadanes, usuàries de serveis públics, consumidores– o indirectament a través de la forma en què les institucions i organitzacions regulen la interacció social. També és rellevant en tots aquells subjectes en els quals s'utilitzen dades empíriques per a determinar les actituds, valors, comportaments i necessitats de la població.

Continguts

1.      La igualtat entre dones i Hombres. Conceptes bàsics de sexe i genere. Teoria sexe – gènere. Socialització diferencial de genero Los estereotips i rols de genere. La utilitat de la perspectiva de genere

2.      Les polítiques d'igualtat i l'estratègia del mainstreaming de gènere Definició de mainstreaming. Alcans de les polítiques d'igualtat en les organitzacions Enfoque de gènere en les polítiques públiques La aplicació del mainstreaming de genero. Compromís i implicació. Formació d'agents

3.      Asimetries de gènere en la UV. Diagnòstics de situació entre dones i homes en les organitzacions. El cas de la Universitat de València

4.      Ús de llenguatge igualitari en la comunicació institucional

5.      Informes d'impacte de genero. Desagregació de dades amb la variable sexe, mostres àmplies, indicadors... Com elaborar informes d'impacte

6.      Pressupostos amb Perspectiva de Gènere

Competències que es desenvoluparan

1.Capacitat per a problematizar patrons dominants de socialització.

2.Sensibilitat per a identificar les desigualtats de gènere/sexe, dissenyar solucions.

3.Competència per a avaluar si l'enfocament de gènere s'ha incorporat a un àmbit concret de la política universitària.

4.Suficiència per a utilitzar un llenguatge inclusiu que no invisibilitza a les dones.

5.Capacitat per a identificar el diferent impacte en els homes i dones que poden tindre les diferents normatives i actuacions institucionals.

 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència al 85% de les sessions de caràcter sincrònic. Realització de les activitats proposades i participació en el fòrum de l'aula virtual

Inscripció