University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Incorporació de la perspectiva de gènere en la gestió universitaria

Target PAS, PDI
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 10
Asynchronous online duration 5
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 01
Training plan year 2023
Start date of the course 03/04/2023
End date of the course 21/04/2023
Registration start date 08/02/2023
Registration end date 22/02/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 03/04/2023 12:30 03/04/2023 14:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 05/04/2023 12:30 05/04/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 18/04/2023 12:30 18/04/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 20/04/2023 12:30 20/04/2023 14:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 21/04/2023 12:30 21/04/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

UV Faculty
  • Jabbaz Churba, Marcela Isabel
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Gil Junquero, Monica
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Soler Julve, Ines
  • PAS-E.T.M. Planificacio, Analisi i Avaluacio
Ver ficha
Training objectives

La perspectiva de gènere en l'ensenyament és rellevant en totes aquelles matèries en les quals el tema o els resultats i aplicacions dels continguts afecten directament persones -com a ciutadanes, usuàries de serveis públics, consumidores– o indirectament a través de la forma en què les institucions i organitzacions regulen la interacció social. També és rellevant en tots aquells subjectes en els quals s'utilitzen dades empíriques per a determinar les actituds, valors, comportaments i necessitats de la població.

Contents

1.      La igualtat entre dones i Hombres. Conceptes bàsics de sexe i genere. Teoria sexe – gènere. Socialització diferencial de genero Los estereotips i rols de genere. La utilitat de la perspectiva de genere

2.      Les polítiques d'igualtat i l'estratègia del mainstreaming de gènere Definició de mainstreaming. Alcans de les polítiques d'igualtat en les organitzacions Enfoque de gènere en les polítiques públiques La aplicació del mainstreaming de genero. Compromís i implicació. Formació d'agents

3.      Asimetries de gènere en la UV. Diagnòstics de situació entre dones i homes en les organitzacions. El cas de la Universitat de València

4.      Ús de llenguatge igualitari en la comunicació institucional

5.      Informes d'impacte de genero. Desagregació de dades amb la variable sexe, mostres àmplies, indicadors... Com elaborar informes d'impacte

6.      Pressupostos amb Perspectiva de Gènere

Competencies to be developed

1.Capacitat per a problematizar patrons dominants de socialització.

2.Sensibilitat per a identificar les desigualtats de gènere/sexe, dissenyar solucions.

3.Competència per a avaluar si l'enfocament de gènere s'ha incorporat a un àmbit concret de la política universitària.

4.Suficiència per a utilitzar un llenguatge inclusiu que no invisibilitza a les dones.

5.Capacitat per a identificar el diferent impacte en els homes i dones que poden tindre les diferents normatives i actuacions institucionals.

 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència al 85% de les sessions de caràcter sincrònic. Realització de les activitats proposades i participació en el fòrum de l'aula virtual

Inscription