Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Innovacions en metodologia docent: recursos tecnològics i pedagògics en l'era digital

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 0
Durada en línia síncrona 16
Durada en línia asíncrona 0
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 06/06/2022
Data de finalització del curs 09/06/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/06/2022 09:30 06/06/2022 13:30 En línia
2 07/06/2022 09:30 07/06/2022 13:30 En línia
3 08/06/2022 09:30 08/06/2022 13:30 En línia
4 09/06/2022 09:30 09/06/2022 13:30 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat UV
  • Lloret Catala, Maria Del Carmen
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Delegat/Delegada Rector/A
Ver ficha
Objectius formatius
  • Desenvolupar habilitats per a incorporar la tecnologia a l'aula i fomentar l'ús de pedagogies actives.
  • Descobrir les possibilitats educatives de les TIC per a millorar el procés d'ensenyament aprenentatge i aplicar-les en la docència virtual.
  • Explorar eines i aplicacions per a integrar-les en el disseny d'activitats i projectes.
  • Conèixer i difondre pràctiques educatives innovadores, per a fomentar les bones pràctiques.
Continguts

1. Societat del coneixement i Educació Superior
       a. Concepte de web 2.0
       b. Teories de l'aprenentatge en l'Era Digital.
       c. Twitter a l'aula.

2. Metodologies pedagògiques innovadores
       a. Aprenentatge cooperatiu
       b. Aprenentatge basat en Projectes
       c. Tertúlies dialògiques
       d. Flipped Classroom

3. Eines per a fomentar treball col·laboratiu:
       a. Treballar en documents col·laboratius (Google docs, Drive...)
       b. Recopilar idees i informació - murs digitals (Padlet, lino.it. )

4. Eines per a crear i organitzar contingut
       a. Nocions bàsiques de Moodle (aula virtual)
       b. Vídeo (com realitzar videotutoriales)
       c. Mapes mentals (mindomo, goconqr)
       d. Symbaloo
       e. Canva

5. Eines per a crear qüestionaris i enquestes
       a. Kahoot i Socrative
       b. LimeSurvey

6. Eines per a Compartir contingut
       a. Vídeos (youtube, vimeo…)
       b. Imatges (Flickr…)

Competències que es desenvoluparan
  1. Analitzar tendències actuals i de futur de l'educació superior.
  2. Conèixer les teories de l'aprenentatge en l'Era Digital.
  3. Prendre consciència de la importància que l'aprenentatge cooperatiu i l'aprenentatge basat en projectes tenen per a potenciar en l'alumnat el desenvolupament de competències per a la innovació.
  4. Conèixer en què consisteix l'aprenentatge en xarxa: noves maneres d'ensenyar i aprendre en xarxa (de manera connectada) i en la xarxa (Internet i web 2.0)
  5. Adquirir habilitats per a treballar virtualment
  6. Adquirir habilitats de presentació i difusió de la informació digital.
  7. Conèixer i explorar eines col·laboratives.
  8. Utilitzar les eines tecnològiques de manera crítica.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

L'avaluació serà contínua a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció