Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Intel·ligència artificial generativa: quan i com podem utilitzar-la respectant la integritat acadèmica i investigadora

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 7
Durada en línia síncrona 1
Durada en línia asíncrona 7
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2023-2024
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 25/06/2024
Data de finalització del curs 12/07/2024
Data d'inici d'inscripció 16/04/2024
Data de finalització d'inscripció 24/04/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 25/06/2024 09:30 25/06/2024 10:30 Aula PB SFPIE
2 02/07/2024 09:30 02/07/2024 12:30 Aula 1.2 SFPIE
3 09/07/2024 09:30 09/07/2024 12:30 Aula 1.2 SFPIE
4 12/07/2024 09:30 12/07/2024 10:30 En línia
Professorat UV
  • Gonzalez Alcaide, Gregorio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Gonzalez Teruel, Aurora M.
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a de Departament
Ver ficha
Objectius formatius

Que el PDI conega les implicacions relacionades amb la integritat acadèmica que té la utilització de les aplicacions informàtiques d'intel·ligència artificial generativa en les activitats docents i d'investigació que desenvolupa, oferint pautes, eines i exemples per a introduir-lo en la seua pràctica docent (tant per a la planificació de la docència com per a les activitats dirigides a l'alumnat); així com oferir un marc de referència per a un ús ètic i responsable de la intel·ligència artificial generativa en les activitats d'investigació desenvolupades.

Continguts

Intel·ligència artificial generativa i integritat acadèmica en l'era del postplagi. Marc conceptual i normatiu.
Reptes i oportunitats per a la integració de la intel·ligència artificial generativa en l'educació superior.
Eines d'intel·ligència artificial generativa, integritat acadèmica i pràctica docent. (I) Usos potencials per part del professorat. (II) Pautes i usos recomanats per a les activitats d'avaluació a desenvolupar per l'alumnat.
Eines d'intel·ligència artificial generativa, integritat acadèmica i activitats d'investigació. Polítiques de les principals editorials científiques i organismes d'investigació en relació amb la integritat investigadora.

Competències que es desenvoluparan

1.    Conéixer el marc normatiu vinculat a la integritat acadèmica en relació amb l'ús de les eines d'intel·ligència artificial generativa per a les activitats docents i d'investigació.
2.    Integrar en els instruments que emmarquen la pràctica docent a l'aula (guia docent, programació, rúbriques i instruments d'avaluació de l'assignatura, etc.) la regulació de l'ús de les aplicacions d'intel·ligència artificial generativa.
3.    Conéixer les possibilitats oferides per diferents eines d'intel·ligència artificial per a la pràctica docent i la detecció de la seua utilització inapropiada per part de l'alumnat.
4.    Disposar d'exemples de referència per a l'ús de les aplicacions d'intel·ligència artificial generativa en les activitats d'avaluació plantejades a l'alumnat.
5.    Conéixer els usos potencials i les polítiques de les principals editorials científiques en relació amb l'ús de la intel·ligència artificial generativa.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
•    Compliment de la normativa del SFPIE respecte a l'assistència.

Inscripció