Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Llenguatge igualitari i no sexista

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 18
Durada en línia síncrona 6
Durada en línia asíncrona 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 02/05/2023
Data de finalització del curs 23/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 02/05/2023 17:30 02/05/2023 19:00 En línia
2 09/05/2023 17:30 09/05/2023 19:00 En línia
3 16/05/2023 17:30 16/05/2023 19:00 En línia
4 23/05/2023 17:30 23/05/2023 19:00 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Quilis Merin, Mercedes
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
  • Vicedirector/a Escola de Doctorat
Ver ficha
  • Montañez Mesas, Marta Pilar
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Continguts

Bloc I. Llenguatge i societat

  • Marc normatiu
  • El sexisme lingüístic

Bloc II. Gènere i sexisme en el nivell gramatical.

  • La norma gramatical en la formació del gènere en espanyol
  • El masculí genèric
  • Usos i contextos sexistes. Recomanacions per a evitar-los

Bloc III. Gènere i sexisme en el nivell lèxic-semàntic

  • Termes lèxics problemàtics
  • Sexisme en expressions i fórmules fixes
  • Lèxic referit a oficis, professions i càrrecs
  • Formes de tractament igualitari

Bloc IV. Recomanacions per a discursos en diferents àmbits

  • En l'àmbit administratiu
  • En l'àmbit educatiu.
  • En xarxes socials i llocs electrònics institucionals

Bloc V. Sexisme i imatge

  • Rols i estereotips
  • Estratègies per a un tracte igualitari en l'ús de la imatge
Competències que es desenvoluparan

Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries. 
Aprendre a reconéixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens ofereix l'espanyol per a evitar-los.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre el certificat de superació del curs serà necessari que l'alumnat complisca amb els següents criteris: 

  • Participació en classe i en els fòrums proposats després de cada sessió.
  • Realització i superació d'una pràctica final.
  • Assistència al 85% de les hores síncrones.

6 hores síncrones + 12 hores asíncrones

Inscripció