Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 02/05/2023 17:30 | 02/05/2023 19:00 | Online | |
2 | 09/05/2023 17:30 | 09/05/2023 19:00 | Online | |
3 | 16/05/2023 17:30 | 16/05/2023 19:00 | Online | |
4 | 23/05/2023 17:30 | 23/05/2023 19:00 | Online |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Quilis Merin, Mercedes
- PDI-Titular d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- Vicedirector/a Escola de Doctorat
- Montañez Mesas, Marta Pilar
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a Curs
Bloc I. Llenguatge i societat
- Marc normatiu
- El sexisme lingüístic
Bloc II. Gènere i sexisme en el nivell gramatical.
- La norma gramatical en la formació del gènere en espanyol
- El masculí genèric
- Usos i contextos sexistes. Recomanacions per a evitar-los
Bloc III. Gènere i sexisme en el nivell lèxic-semàntic
- Termes lèxics problemàtics
- Sexisme en expressions i fórmules fixes
- Lèxic referit a oficis, professions i càrrecs
- Formes de tractament igualitari
Bloc IV. Recomanacions per a discursos en diferents àmbits
- En l'àmbit administratiu
- En l'àmbit educatiu.
- En xarxes socials i llocs electrònics institucionals
Bloc V. Sexisme i imatge
- Rols i estereotips
- Estratègies per a un tracte igualitari en l'ús de la imatge
Conscienciar a la comunitat universitària en l'ús d'un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries.
Aprendre a reconéixer els usos sexistes de la llengua i a manejar les alternatives gramaticals, lèxiques i discursives que ens ofereix l'espanyol per a evitar-los.
Per a obtindre el certificat de superació del curs serà necessari que l'alumnat complisca amb els següents criteris:
- Participació en classe i en els fòrums proposats després de cada sessió.
- Realització i superació d'una pràctica final.
- Assistència al 85% de les hores síncrones.
6 hores síncrones + 12 hores asíncrones