Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Motivació i aprenentatge: Marc de referència per a una docència gratificant.

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 8h
Durada en línia síncrona 8h
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Taller
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 22/10/2024
Data de finalització del curs 31/10/2024
Data d'inici d'inscripció 04/09/2024
Data de finalització d'inscripció 13/09/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 22/10/2024 16:00 22/10/2024 18:00
2 24/10/2024 16:00 24/10/2024 18:00
3 29/10/2024 16:00 29/10/2024 18:00
4 31/10/2024 16:00 31/10/2024 18:00
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Ernesto de los Reyes

Objectius formatius

Res no és més gratificant per a un professor que observar com els seus alumnes aprenen i es mostren interessats per progressar en l'aprenentatge de la seua matèria, més enllà de la dedicació i l'esforç que requereix. No obstant això, no sempre ocorre així i el professor es troba amb dubtes i desconeixement de les causes, malgrat el seu bon coneixement de la matèria que ensenya i l'esforç per transmetre-ho.

L'objectiu principal d'aquest taller és proporcionar als participants un marc de referència, un conjunt de criteris, que els permeta comprendre com i quan aprenen els seus estudiants, com estimular-ne el seu aprenentatge i com motivar-los perquè siguen perseverants. Aquests criteris facilitaràn l'organització, planificació i realització de la seua tasca docent de manera que li resulte gratificant.

Continguts
  • Introducció: Els paradigmes actuals de l'Educació Superior. Formació per competències. El centre d'atenció en l'estudiant i el seu aprenentatge.
  • 1a part: "Que els estudiants vullguen aprendre" Teoria de Metes i de l'Autodeterminació. Factors determinants de la motivació per l'aprenentatge. Motivador extrínsecs i intrínsecs. Metes dels estudiants. Establiment de metes comunes. Alineament constructiu.
  • 2a part: "Que els estudiant aprenguen" Com aprenem? Teoria de l'Aprenentatge Experiencial i l'Aprenentatge Significatiu. Desenvolupament de competències i rol de professor. Entorns d'aprenentatge. Bibliografia i recursos.
Competències que es desenvoluparan

Interpersonal: Comprendre els factors que determinen l'aprenentatge i la motivació dels estudiants. Desenvolupar la capacitat per a diagnosticar i fomentar la motivació per l'aprenentatge.

Metodològica: Capacitat per alinear les metes i objectius del estudiants amb les institucionals, mitjançant el disseny i l'aplicació d'un Programa  Docent eficaç, eficient i estimulant.

Planificació i gestió de la docència: Capacitat de posar en pràctica estratègies d'ensenyança per a un aprenentatge motivador.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció