Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 22/10/2024 16:00 | 22/10/2024 18:00 | ||
2 | 24/10/2024 16:00 | 24/10/2024 18:00 | ||
3 | 29/10/2024 16:00 | 29/10/2024 18:00 | ||
4 | 31/10/2024 16:00 | 31/10/2024 18:00 |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Ernesto de los Reyes
Res no és més gratificant per a un professor que observar com els seus alumnes aprenen i es mostren interessats per progressar en l'aprenentatge de la seua matèria, més enllà de la dedicació i l'esforç que requereix. No obstant això, no sempre ocorre així i el professor es troba amb dubtes i desconeixement de les causes, malgrat el seu bon coneixement de la matèria que ensenya i l'esforç per transmetre-ho.
L'objectiu principal d'aquest taller és proporcionar als participants un marc de referència, un conjunt de criteris, que els permeta comprendre com i quan aprenen els seus estudiants, com estimular-ne el seu aprenentatge i com motivar-los perquè siguen perseverants. Aquests criteris facilitaràn l'organització, planificació i realització de la seua tasca docent de manera que li resulte gratificant.
- Introducció: Els paradigmes actuals de l'Educació Superior. Formació per competències. El centre d'atenció en l'estudiant i el seu aprenentatge.
- 1a part: "Que els estudiants vullguen aprendre" Teoria de Metes i de l'Autodeterminació. Factors determinants de la motivació per l'aprenentatge. Motivador extrínsecs i intrínsecs. Metes dels estudiants. Establiment de metes comunes. Alineament constructiu.
- 2a part: "Que els estudiant aprenguen" Com aprenem? Teoria de l'Aprenentatge Experiencial i l'Aprenentatge Significatiu. Desenvolupament de competències i rol de professor. Entorns d'aprenentatge. Bibliografia i recursos.
Interpersonal: Comprendre els factors que determinen l'aprenentatge i la motivació dels estudiants. Desenvolupar la capacitat per a diagnosticar i fomentar la motivació per l'aprenentatge.
Metodològica: Capacitat per alinear les metes i objectius del estudiants amb les institucionals, mitjançant el disseny i l'aplicació d'un Programa Docent eficaç, eficient i estimulant.
Planificació i gestió de la docència: Capacitat de posar en pràctica estratègies d'ensenyança per a un aprenentatge motivador.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a