UVtransparènciaUniversitat de València Logo del portal

Assessorament psicoeducatiu

Dins d´aquest programa s’informa sobre la normativa per a estudiants amb discapacitat vigent a la UV: exempció de taxes, reserva de plaça, permanència, límit de convocatòries, beques, cursos de formació, pràctiques, etc.

D´altra banda, s´hi avaluen les necessitats educatives específiques a través d´una entrevista individual i s’hi proposa l´adaptació curricular adequada a la condició de discapacitat de l´estudiant.

Durant tot el procés s’hi presta assessorament educatiu o vocacional dirigit a la presa de decisions de l´estudiant respecte als seus estudis universitaris.

Cita prèvia

Informació

Personal Administrativo ofreciendo información a estudianteLes consultes que es reben més habitualment es refereixen a la Normativa de la UV sobre l´atenció a estudiants amb discapacitat, aprovat pel ACGUV de 6 de juliol del 2010:

  • Reserva de plaça del 5% per a l´accés a una titulació universitària.
  • Exempció de taxes: matrícula, certificat de notes, expedició de títol, màsters oficials, doctorat, etc.
  • Adequació d´horaris, amb la valoració o l’informe previs de la UDP.
  • Adaptacions curriculars: temps extra, tipus d’examen (oral/test) amb la valoració o l’informe previs de la UDP.

També es proporciona informació sobre:

Assessorament

Técnico asesorando a estudianteEl col·lectiu d´estudiants amb discapacitat pot sol·licitar assessorament per adequar els ritmes i el temps en les activitats d´ensenyament-aprenentatge sobre:

  • Planificació d´horaris.
  • Tècniques d´estudi.
  • Elecció de nombre de crèdits i matèries optatives.
  • Orientació en l´elecció de pràctiques.
  • Assessorament vocacional...

També s´assessora tant el PDI com el PAS sobre les necessitats de l´estudiant quant a metodologia, adaptacions, recursos personals i materials...

Consulta de la guia docent

Avaluació

Valoración de tiempo en ordenadorLes valoracions es fan per determinar quines adaptacions curriculars són necessàries per a l´estudiant en funció de la seua discapacitat:

  • Metodologia docent.
  • Modalitat d´examen.
  • Utilització de temps addicional.
  • Determinació de la grandària de la lletra.
  • Utilització d’objectes de suport, etc.

Després de la valoració s’elabora un informe tècnic per al personal responsable en cada cas. En aquest informe s’indiquen les necessitats, les adaptacions i els recursos que es requereixen.

Si es determina la necessitat d’un suport tècnic o personal, es deriva el cas al programa d´equiparació d´oportunitats que s’encarrega dels recursos disponibles.