NOTE: Any queries or incidents regarding the Credit Recognition procedures of the Faculty of law should be sent by ticketing.
General information
All students enrolled in a Degree and Double Degree programme at the Faculty of Law who can accredit previous studies in the following subjects have the option of applying for the Recognition of credits
- Other official university degrees from both the UV and other universities, completed or not completed.
- Non-university higher education (Upper-Level Training Cycles).
- Own Degree Titles.
On this same page you can check the tables with all the recognition precedents approved by the respective academic commissions, sorted by degree.
On request, all students who accredit subjects passed with a favourable precedent will have the recognition applied directly to them. The name of the subject, the name of the degree, the study plan and the university of origin must match.
The tables are based on resolutions of previous years and do not cover all subjects of the degree course of origin. If the subjects provided have no precedent in the tables, the corresponding academic committee will draw up the mandatory report, taking into account the nature of the subject:
- Basic training subjects: they are recognised according to the credits passed. Up to all basic training credits will be recognized between degrees in the same field of knowledge.
- Compulsory and elective subjects: recognition is obtained when the subject provided has at least 75% of the same credits, content and competences.
Subjects with an unfavourable precedent will not be recognised in any case.
Procedure
- Once enrolled, the student will submit the application for recognition at the University's Online Office, indicating the subjects passed and those to be recognised, attaching the appropriate documentation.
- When the recognition is resolved (either by application of precedents or by report of the Academic Committee), the Administrative Services of the Faculty will transfer each student:
- Copy of the resolution.
- In the event of a favourable recognition: Receipt of fees (25% of the value of the credits), with the application of the exemption if applicable (large family, disability, etc.).
- The interested party must pay the corresponding bill through the channels provided (via the Virtual Office, the Online Office or at the ATM)
- As soon as confirmation of payment has been received, the recognition record will be closed and the subjects will be added to the transcript the following day.
Application
Access to the electronic register
Guidelines to fill in the application
Guidelines for using the electronic register
Submission deadline
From the time of enrolment until 30th September 2025 (help to attach documents)
Documentació - Des d'altres titulacions universitàries oficials de Grau espanyoles, tant de la UV com d'altres universitats, finalitzats o no finalitzats.
- Sol·licitud (Ajuda Sol·licitud)
- Certificació acadèmica oficial dels estudis d’origen:
- En cas d’estudis cursats a altres universitats: Certificació acadèmica oficial
- Amb estudis origen d'altres centres/Facultats de la Universitat de València: la Certificació Acadèmica Personal s'obté gratuïtament des del Portal de Serveis.
- Pla d’estudis segellat pel centre (estudis procedents d’altres universitats)
- Programes de les assignatures segellades pel centre (no cal adjuntar els d’assignatures amb precedent favorable)
Documentació - Des d'altres titulacions universitàries oficials de Grau estrangeres, finalitzades o no finalitzades.
- Sol·licitud (Ajuda Sol·licitud)
- Certificació acreditativa dels estudis cursats, en la que quede constància de:
- la duració oficial en anys acadèmics del programa d'estudis cursat
- les assignatures cursades
- la càrrega horària de cada una d'elles
- les seues qualificacions i l'escala de qualificació amb indicació de nota mínima i màxima i la qualificació necessària per a considerar superada la matèria.
- la duració oficial en anys acadèmics del programa d'estudis cursat
- Declaració d'equivalència de qualificacions, que contindrà el CSV (codi segur de verificació).
Les dades consignades en la declaració han de correspondre's amb les dades del certificat d'estudis presentat. Per a obtindre este document amb la nota mitjana calculada en base 10 han de seguir el procediment establit pel Ministeri d'Educació. - Pla d'Estudis de la universitat de procedència, on ha de constar el segell de la universitat o en format electrònic amb CSV.
- Document oficial que acredite que la universitat d'origen està autoritzada o reconeguda en el sistema d'educació superior del seu país.
Requisits dels documents expedits a l'estranger:
- Ha de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents per a això d'acord amb l'ordenament jurídic del seu país.
- Legalització per via diplomàtica o, si és el cas, mitjançant la postil·la del Conveni de la Haia. Este requisit no s'exigirà als documents expedits per les autoritats dels estats membres de la Unió Europea o signataris de l'Acord sobre l'Espai Europeu d'Educació Superior.
- Han d'acompanyar-se de la seua corresponent traducció oficial a qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.