Logo de la Universdad de Valencia Logo Unidad de Cultura Cientifíca y de la Innovación - Cátedra de Divulgación de la Ciencia Logo del portal

Ramon Llull: de l'Ars Magna al càlcul d'acords

  • 19 octubre de 2015
Image de la noticia

Dimecres 21 d’octubre de 2015, 19.30 hores Octubre Centre de Cultura Contemporània Carrer San Ferran 12 - València

Amb motiu de la celebració de la 17a Setmana de la Ciència de la Universitat de València i de la celebració del 18è Congrés Internacional de l’Associació Catalana d’Intel·ligència Artificial, Carles Sierra, investigador de l’Institut d’Investigació d’Intel·ligència Artificial-CSIC, impartirà la conferència:

“Ramon Llull: de l'Ars Magna al càlcul d'acords”

El filòsof Ramon Llull (1212-1316) va proposar l'Ars lul•liana, un mètode argumentatiu per convèncer els no cristians de la veritat de la fe cristiana. Encara que aquest propòsit és òbviament fútil, en Ramon Llull va fer una contribució seminal a un dels temes de recerca més interessants en l'àrea de sistemes multiagent: El Càlcul d’Acords. Va proposar un alfabet bàsic, (estès posteriorment per Leibniz, qui va fer servir números), que, mitjançant combinacions, construiria una visió consistent del món amb la que tothom hauria d'estar d'acord. En aquesta xerrada es descriurà la contribució d'en Llull a la lògica, l’argumentació i l’elecció social i les tendències actuals en el Càlcul d'Acords. En particular, es farà un repàs de les tècniques de negociació, argumentació i reglamentació, i quan siga possible es relacionaran amb la visió d'en Llull.