Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Física Logo del portal

Ampliat el termini d’inscripció de treballs per a la Fira Concurs Experimenta, que arriba al seu desè aniversari

  • 12 de febrer de 2015
Image de la noticia

La Facultat de Física de la Universitat de València ha obert el termini per a la inscripció de treballs a Experimenta 2015, una convocatòria que enguany arriba al seu desè aniversari. Aquesta Fira Concurs d’Experiments i Demostracions de Física i Tecnologia està dirigida a estudiants d’ensenyament mitjà (ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà), els quals podran presentar les seues propostes creatives fins el pròxim 13 de febrer.

EL TERMINI D'INSCRIPCIÓ S'ÀMPLIA FINS AL 22 DE FEBRER

A més a més, la Fira Experimenta 2015 oberta al públic en general se celebrarà el 26 d’abril al Passeig Sud del Museu de les Ciències de València i, entre altres entitats col·laboradores, disposa del suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia i Competitivitat.
 
La professora de Física Chantal Ferrer, coordinadora de la Fira Experimenta, recorda que un dels principals objectius d’aquesta convocatòria és “animar els joves estudiants a viure i experimentar la física i la tecnologia en primera persona, així com també implicar-se en la seua divulgació durant la trobada oberta al públic el pròxim abril”. Des de la Universitat de València “reivindiquem que cal cuidar l’educació científica dels nostres joves perquè aquestes disciplines són bàsiques per a promoure tant una formació transversal com també l’esperit innovador”. Per a Ferrer, la potenciació de la cultura científica i tecnològica entre la joventut és clau “si volem millorar el nostre entorn laboral i econòmic amb llocs de treball qualificats on es promoga tant la recerca com la innovació”.
 
La Fira Experimenta ha estat pionera, tant a València com a la resta de l’estat, en la introducció d’una pràctica sense tradició educativa al nostre territori, la qual consisteix en la realització d’un projecte experimental per part de l’alumnat i la seua exposició divulgativa al públic. “Aquests deu anys d’Experimenta i els resultats aconseguits demostren que és possible fer activitats de ciència interessants per als joves des de l’àmbit educatiu”, assenyala Ferrer.