Durant diversos anys, els components del grup d'investigació van desenvolupar una sèrie d'estudis d'anàlisi didàctica, històric i epistemològic de les matemàtiques escolars, sobre aritmètica, àlgebra, resolució de problemes i modelització. Tots aquests treballs estaven dirigits a la millora de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques en els sistemes escolars, no sols gràcies a la comprensió dels fenòmens que es produeixen en ells, sinó per l'aportació d'informació fonamentada sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques, i per l'aportació de models d'ensenyament per al seu ús pels professors en exercici i els dissenyadors del currículum. Part d'aqueixos estudis inicials es van realitzar en el marc del conveni de la Universitat de València amb el Centre d'Investigació i d'Estudis Avançats de Mèxic, signat en 1988, i renovat en 2004.
Actualment, el grup d'investigació està en un procés de renovació dels seus membres i també de revisió dels seus objectius. Els estudis més recents se centren en dos temes generals. El primer és l'estudi dels processos cognitius i afectius durant la resolució i el plantejament de problemes de matemàtiques (particularment de problemes de context real). El segon correspon l'anàlisi històrica de les idees matemàtiques, fet des del punt de vista de la investigació en didàctica de les matemàtiques.
Els components del grup d'investigació estan treballant en col·laboració amb investigadors d'altres universitats tant nacionals com internacionals.