Logo de la Universitat de València Logo Càtedra Demetrio Ribes Logo del portal

Corredor Mediterrani: realitat mil·lenària, demanda centenària. València, 1918

  • Càtedra Demetrio Ribes
  • 6 de novembre de 2018
Portada Exposició

València Refectori Centre del Carme 6 al 26 novembre

Comissariat Luis Arciniega García

Coordinació tècnica Rubén Pacheco Díaz

Investigació i textos Luis Arciniega García Laura Bolinches Martínez Óscar Calvé Mascarell Manuel Carreres Rodríguez Susana Climent Viguer Desirée Juliana Colomer Rubén Pacheco Díaz

Disseny expositiu Espirelius

Aquesta exposició, que porta per títol Corredor Mediterrani: realitat mil·lenària, demanda centenària. València, 1918, i que s’emmarca en les activitats programades per la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori està organitzant al voltant de la Setmana del Corredor Mediterrani, mostra la importància que ha tingut el Corredor des de l’Antiguitat fins als nostres dies, i posa l’accent en el centenari de la demanda feta per Ignacio Villalonga Villalba i el seu partit, que s'acabava de crear, Unió Regionalista Valencianista, l’agost de 1918, en consonància amb la defensa d’un mercat europeu.

L’eix mediterrani, des de l’Antiguitat, amb la seua principal fita, la Via Augusta, i fins avui, ha sigut fonamental per a la interrelació de cultures i el trànsit de mercaderies i persones. En època medieval i moderna, i en sintonia amb el nou sistema politicosocial i l'evolució d'aquest, la xarxa es va fragmentar i s’anà conformant la disposició radial del sistema viari a la península Ibèrica. Aquestes característiques van persistir en la xarxa ferroviària configurada en la segona meitat del segle XIX, construïda i explotada per diverses companyies, aspecte que va aprofundir la segmentació de la xarxa. No obstant això, el nucli de la mostra se centra en la visió aperturista d’una burgesia emergent a València, on destaca el grup de Villalonga com a precursor de la demanda del Corredor Mediterrani.


Horari:
De dimarts a diumenge d'11 h a 21 h

 

Imatges: