El grup està constituït per investigadors en didàctica de les ciències socials (Geografia i Història). El nostre principal objectiu és el diagnòstic de problemes en l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials i proposar solucions que puguen contribuir a superar-los, tant en l'educació formal com en la no formal i informal. Per això, investiguem en la formació del professorat, elaborant propostes de millora; en les competències a adquirir pels joves i el professorat durant l'escolarització obligatòria i postobligatòria; en argumentació i pensament crític en l'ensenyament de les ciències socials; en els obstacles curriculars en l'aprenentatge de l'espai geogràfic i en historiografia, identitats i ensenyament del temps històric.
El principi bàsic que regeixen les intencions educatives de la investigació d'aquest grup no és un altre que revelar els mecanismes que organitzen el funcionament de les societats, en diferents llocs i en temps passats i present. D'aquesta manera, es proposa una rebel·lió contra la hipocresia social que oculta sota la disfressa de la cultura distingida uns continguts allunyats de les preocupacions humanes. Per a aquesta meta cal esbrinar com funcionen els raonaments d'alumnes i docents, clarament influïts pel context sociocultural i els factors emocionals i afectius. Per això mateix la investigació proposada entén que l'objecte de la mateixa ha de facilitar la visibilització dels subjectes que fan possible l'educació ciutadana. En conseqüència, les activitats d'investigació estaran molt vinculades a propostes d'innovació educatives i per això mateix se segueix la ruta de projectes curriculars que s'han consolidat des de fa més de vint anys, com és el cas de Gea-Clío. La constitució de grups locals de professors i professores dels diferents nivells educatius ens permetrà relacionar la formació inicial amb la permanent.