
CURS D'INTERPRETACIÓ DE MÚSICA BARROCA I CLÁSSICA
1 crèdit de lliure opció
– Profesorado: Marisa Esparza; Instruments de vent-fusta (flauta, oboè, clarinet, fagot), Hiro Kurosaki (violí – viola) i Harm Jan Schwitters, (violoncel- contrabaix i viola da gamba)
– Durada: 10 hores.
– Dates: 12 de desembre de 2007: concert de professors: 19:30 a 21:30 hores.
13 de desembre de 2007: de 10 a 14 i de 16 a 20 hores.
– Lloc: Capella de la Sapiència de l’Edifici Històric de la Universitat de València, c/ de la Universitat, 2.
– Nombre d’alumnes: Actius: mínim 8/ màxim 15 per especialitat
– Requisits: instrumentistes que estiguen cursant com a mínim el segon cicle del grau mitjà de música. 80% d’assistència.
Programa del curs:
Objectius del curs
1.- Coneixement de l’estil musical de l’època
2.- Tècnica i mecanisme dels instruments antics
4.- Treball d’obres i compositors dels segles XVII i XVIII
5.- Treball de les formes musicals.
Descripció dels continguts. Programa general:
.- Durant les classes es treballaran els següents aspectes centrant-se fonamentalment en l’estil i la interpretació barroca amb instruments originals.
.- Classes individuals de tècnica
.- Classes conjuntes pràctiques d’interpretació
Tècnica
- Qualitat de só
- Articulació i fraseig
- Ornamentació
- Trinos i grupets
Interpretació
- Dinàmica i color en el so
- Aplicació de les diferents articulacions
- L’ornamentació segons els diferents autors
- Diferents estils del s.XVII i XVIII
- Repertori bàsic i tractats de referència
- L’acompanyament continu.
Preus de matriculació:
Estudiants de la UVEG i membres del col·lectiu
d’Amics i Antics Alumnes de la UVEG: _____________________60 €
Públic en general: _____________________________________72 €
______________________________________________________________________________________________
MARISA ESPARZA
Naix a Benifaió (València). Obté el títol superior de flauta al Conservatori de València i es trasllada després a Holanda, on s’especialitza en flauta travessera barroca i clàssica amb el professor Wilbert Hazelzet, al Koninklijk Conservatorium de l’Haia.
Ha participat en concerts i enregistraments amb altres agrupacions especialitzades, i ha actuat per tot Espanya i a diversos països d’Europa i de l’Amèrica Llatina.
Ha estat convidada com a professora de traverso en el III Curs de Música Antiga i Colonial a Minas Gerais (Brasil), en el I Curs Internacional de Música Antiga i Barroca de Peníscola i per la Universitat de València en el I, II i III Curs d’Interpretació Barroca, entre altres.
Com a flautista i directora artística d’Estil Concertantdu a terme diferents programes de concerts i enregistraments de música europea i, en especial, de recuperació de música espanyola i d’autors valencians del segle XVIII.
Pel que fa a cambra instrumental, compta amb els enregistraments en CD de flauta i arpa Europa Mediterránea, editat pel segell Arsis, i les Sonates per a dues flautes travesseres i baix continu de Juan i José Pla.
Va nàixer a Tokio, però als sis anys es va traslladar a Viena, on es va educar. Actualment viu a València. Estudià violí amb Franz Samohyl en la “Hochschule für Musik und darstellende Kunst” de Viena, a més a més d’assistir a classes magistrals de Nathan Milstein.
Des de fa uns anys s’ha especialitzat en violí barroc amb Michi Gaigg, Ingrid Seifert, Wieland Kuijken i René Clemencic. És solista i concertino de grups com Les Arts Florissants, Clemencic Consort, London Baroque, Cappella Coloniensis i Estil Concertant entre d’altres, amb els quals participa en concerts i gires per tota Europa, Japó, Amèrica i Austràlia.
El seu enregistrament de l’integral de les sonates de violí de Mozart per a Erato amb Linda Nicholson, amb instruments originals, ha rebut el premi de la acadèmia japonesa com el millor enregistrament de música de cambra de 1996. També ha enregistrat l’integral de les sonates de Haendel amb W.Christie Kurosaki.
És professor en la Universitat de Música i Arts Dramàtiques en Viena, en el Mozarteum de Salzburgo i recentment en el Conservatori Superior de Madrid.
.
Ha realitzat estudis de violoncel modern i barroc amb Aner Bijlsma al Reial Conservatori de l’Haia. Ha col·laborat amb diferents orquestres, entre les quals figuren: Das Freiburgen Darochorchaster, La Petite Band i Les Musicians du Louvre, sota la direcció de G. Leonhard, S. Kuijken, etc. Actualment és membre de La Chapelle Royale, del Collegium Vocale i de l’Orchestre Des Champs-Elysées, amb la qual ha realitzat diversos enregistraments discogràfics.
Així mateix, és coneguda la seua tasca com a concertista de música de cambra i com a solista en recitals. Ha impartit classes de violoncel barroc a Caracas, El Escorial, Aix en- Provence i Tolosa.