Fundació GeneralUniversitat de ValènciaÀrea d'Activitats Musicals Logo del portal

El Club Coral, dirigit per Mònica Perales i Massana, va nàixer el gener de 2011 com un projecte formatiu musical estable gestionat en col·laboració entre el Servei d’Extensió Universitària i el Patronat d’Activitats Musicals -Àrea d’Activitats Musicals des de gener de 2016-.

El Club Coral de la Nau Gran està format per cantaires majors de 55 anys interessats a fer música cantant. Per a formar part del club no cal tenir experiència coral ni formació musical prèvia. 

La música és un fenomen que ens acompanya en la vida, està amb nosaltres des de xicotets, a l’escola, en la ràdio, en la televisió, quan ens enamorem i quan algú se’n va. A més, també hem sentit en algun moment del nostre pas per la vida, la curiositat d’acostar-nos al món musical. El fet de cantar en un cor ens permetrà fer-ho sense necessitat de conèixer en profunditat el llenguatge musical. Podem compartir-lo amb altres i ens ajudarà a apreciar el treball en grup. I més important encara, mai no és tard.

El cant coral utilitza els nostres recursos expressius naturals, com la veu, el silenci, el ritme, la paraula, els moviments corporals... per a crear música. El cor aporta un espai comú on tots podem crear, jugar, expressar-nos, trobar-nos amb els nostres sons i amb els dels altres. Ningú no és més important que l’altre, i només la suma de totes les parts fan el tot.

Per a cantar junts cal crear un ambient que promoga la manifestació emocional i l’activitat lúdica, on les percepcions, sensacions i vivències corporals siguen el punt de partida perquè les persones que formen part de la coral puguen trobar i veure créixer les seues pròpies habilitats amb el seu cos i els seus sons.

A més, el cant com a eina didàctica possibilita l’aprenentatge de nous coneixements tècnics i teòrics, millora la dicció, l’atenció i la memòria, possibilita la personalitat i la conducta extravertida, i la memorització de ritmes i melodies estimula la seqüència temporal i la rapidesa en les respostes.

Quant a la metodologia, l’aprenentatge s’orienta a partir de la repetició i la memòria. Es lliuren partitures i a poc a poc ens acostem al llenguatge musical escrit.