
CURS DE MÚSICA PER A CINEMA II
2 crèdits de lliure opció
Professors: : Juan Bardem (compositor), Eduardo Armenteros (compositor) i Claudio Ianni (director de orquesta, arreglista y compositor)
Durada: 20 hores
Requisits: Compositors, professors de conservatori i escoles de música, estudiants i aficionats a la música de bandes sonores per a cinema.
80 % d’assistència
Dates: 15, 16 i 17 de novembre de 2002
Horari: Divendres i dissabte de 10:00 a 14:00 i de 16:30 a 19:30h.
Diumenge de 10:00 a 14:00 i de 16:30 a 18:30
Lloc: SGAE – C/ Blanqueries, 6 - València
Programa del curs:
Juan Bardem - Música per a televisió i cinema.
TV. Diversos formats més usuals. Requeriments musicals. Tècniques especifiques per als diversos formats. Diversos aspectes de la producció útils per a desenvolupar-se en el medi.
Cinema. Bases d´ofici comuns a tots els gèneres. Anàlisi del gènere "Comèdia". Exemple i anàlisi de les bandes sonores de les pel·lícules "A mi madre le gustan las mujeres" i "Noche de reyes".
Aspectes comuns: Formats, mitjans, terminis, sincronització…
Eduardo Armenteros - Tècniques compositives en el cinema d´animació: L´estudi de la seqüència. La definició del paràmetres sonors. Caràcter, temps i color. La generació de l´idea musical. Creació de l´estructura. Models d´orquestració. Exemples de "Toy Story", "Dinosaurio", "Bichos", "Atlantis", "Space Jam", "La espada mágica", "Shrek"…
Claudio Ianni - L´orquestració i direcció en la música per a imatge: Interpretació de les idees del compositor. Adaptació a la imatge. Grups orquestrals. Balanç. Combinacions tímbriques. Dificultats tècniques. Consells, trucs i solucions.
Procés de la direcció d´orquestra en la B.S.O.: principis; el tractament de la partitura; la interpretació: "gest, dinàmica, articulació, frasseig, balanç"; sincronització amb la pel·lícula: Claqueta i "free-time"; la comunicació amb el compositor, el productor i l´orquestra.
Exemples d´enregistraments amb orquestra simfònica amb vídeo i DVD.
NOTA IMPORTANT
La participació en aquest curs no requereix haver participat en el celebrat l’any passat “MUSICA PER A CINEMA”
Les matèries son noves, independents i complementàries.
FITXA D’INSCRIPCIÓ:
En la fitxa d’inscripció de cada alumne es farà constar:
FORMACIÓ/ESTUDIS: Matèria, Nivell, Centre formatiu, Mètodes, Comentaris
EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: Grup / Orquestra / Artista, Actuacions remarcables, Gravacions, Líder/acompanyant/invitat, Comentaris
Nombre d´alumnes: Mínim 20 / Màxim 30
Preus de matriculació:
Estudiants de la UVEG i membres de l’Associació
d’amics i antics alumnes de la UVEG: 54 €
Públic en general : 65 €
JUAN BARDEM
Compositor format en harmonia, guitarra, piano i contrapunt al Real Conservatori Superior de Música de Madrid. Inicià la seu carrera a la televisió realitzant la música de la sèrie “Lorca, muerte de un poeta”. Treballa a sovint en l’esmentat mitjà, havent composat per a les sèries “El joven Picasso, serie Negra” de Paco Barrachina, “A su servicio” de Gregorio Quintana, “La doncella” de Jesús Yagüe, “El día que me quieras” i “Famosos y familia”; a més de les sintonies de televisió “A su salud”, “Dossier directo”, “Digan lo que digan”, “Así son las cosas”, “Empléate a fondo”, “Días de cine”, “El imperdible”, “Gente”, “Cine paraíso” i “Alucine”. Cal destacar la tasca del compositor en les noves adaptacions teatrals de Televisió Espanyola de l’espai Estudio I.
Ha composat les bandes sonores dels llarg-metratges: “Bazar Viena” (1989, Amalio Cuevas); “Más que amor frenesí” (1996, Alfonso Albacete, Miguel Bardem i David Menkes); “Resultado final” (1997, J.A. Bardem); “Los años bárbaros” (1998, Fernando Colomo) Premi Congrés internacional de música de Cinema de València, Premi Calabuig i Nominació als Goya; “Coraje” ( 1998, Alberto Durant); “La mujer más fea del mundo” (1999, Miguel Bardem); “Todo, menos la chica” (2000, Jesús Delgado)… a més d’una llarga sèrie de curt-metratges, documentals, pel·lícules per a televisió i vídeo industrial.