Fundació GeneralUniversitat de ValènciaÀrea d'Activitats Musicals Logo del portal

El poder de la música per a evocar emocions

  • 4 de maig de 2018
Orquestra
  • Professorat: Judit Gual PallarésDaniel Vidal Ribero i Hilari Garcia Gázquez 
  • Durada: 10 hores  
  • Nombre d’alumnes: mínim 25, màxim 100 
  • Requisits: Un mínim del 80% d’assistència. Els alumnes han d’assistir a cada sessió completa i signar en tots els fulls de control d’assistència que es presenten al llarg del curs.
  • Certificació: Els alumnes que compleixen amb el requisit d’assistència rebran una certificació  d´aprofitament del curs signada pel Vicerector de Cultura de la Universitat de València. 
  • Data i lloc de realització:
    • dissabte 5 de maig de 2018 // Centre cultural La Nau (C/ Universitat, 2; 46003 València).
    • dijous 17 de maig de 2018 // Palau de la Música de València (Passeig Albereda, 30; 46023 València).
  • Informació i  Matrícula:

Formulari de preinscripció:http://go.uv.es/nu38ECk

Àrea d’Activitats Musicals
Fundació General de la Universitat de València
C/ Amadeu de Savoia, 4-4a planta
46010 València
Telèfon 96 398 31 96 - www.uv.es/pam - pam@uv.es

Condicions generals: Aquest curs forma part de la programació de Cursos de Formació Musical de l’Àrea d’Activitats Musicals de la FGUV. Podeu consultar la normativa de Política de Privadesa i condicions generals dels cursos al següent link: http://go.uv.es/p0ZpWDQ.           

Preu de matrícula:

  • Estudiants de la UV i membres del col·lectiu Alumni UV:  8,00 €
  • Públic en general: 10,00 €

El preu de matrícula inclou les entrades al concert, que són personals i intransferibles per als alumnes matriculats. 

Programa

5 de maig de 2018, dissabte. Centre Cultural La Nau (C/Universitat, 2; 46003 València)

9:00 h. Recepció.

9:15 h.-10.30 h. Taller A – B – C. (Els assistents seran repartits en tres grups i realitzaran els següents tallers):

  • A-  Musique: Música i emocions. Judit Gual Pallarés.
    • En aquest taller definirem l´àmbit de la psicologia musical i els elements que s´utilitzen per treballar els processos cognitius. També podem veure la localització en el cervell dels diferents elements musicals i coneixerem com les diferents qualitats del so produeixen diferentes sensacions. La música com a llenguatge universal té el poder de provocar en l’ésser humà, diferents emocions segons s’utlitzen els elements que la formen.
  • B- Cap a una història de musicar històries. Jugant amb els elements musicals-creant emocions. Daniel Vidal.
    • A l’igual que la Simfonia Fantàstica de Berlioz ens descriu en música els somnis onírics del compositor desesperat per un amor impossible veurem, a través d’exemples visuals i sonors del cinema i de diverses èpoques històriques, com jugant amb els elements musicals, els compositors ens descriuen situacions adscrites a una determinada història o propòsit emocional.
  • C- El programa com a fonament per a bastir l’univers sonor. Hilari Garcia.
    • L’objectiu de l’activitat és oferir una visió general del que es coneix com a música programàtica, en contraposició al concepte de música pura. Continguts: 1) El text com a origen de la composició musical; 2) Tipologia de la música programàtica: la música descriptiva, el poema simfònic i la música incidental; 3) L’evocació d’idees, sensacions o imatges extramusicals: procediments i exemples.

10.30 – 11:00 h. Descans.

11 – 12.15 h. Tallers.

12.30-13.45 h. Tallers.

13.45 h. Cloenda

17 de maig de 2018, dijous. Palau de la Música de València (Passeig Albereda, 30; 46023 València). 

19.30 h. Concert: «Del text a la música: la Simfonia Fantàstica d’Hèctor Berlioz» al Palau de la Música, per l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, dirigida per Hilari Garcia Gázquez.

L’objectiu de l’activitat és oferir al públic assistent al concert, mitjançant comentaris i exemples musicals, una visió més plena de la Simfonia fantàstica, opus 14 d’Hèctor Berlioz com a exemple pràctic de música programàtica: la música com a codi per a transmetre sentiments.

Continguts: 1) Context històric i social del compositor 2) Principals motius musicals per a transmetre el programa 3) L’audició comentada com a eina per a una transmissió més conscient dels objectius de l’autor.