
CURS D'INTRODUCCIÓ A LA MÚSICA DE CAMBRA XIV:
CONFERÈNCIES I CONCERTS
3 crèdits de lliure opció
- Professor: José Pascual Hernández
- Durada :30 hores
– Dates : del l'11 de febrer al 29 de maig de 2006.
– Lloc : Societat Coral El Micalet (c/ Guillem de Castro, 73).
– Nombre d'alumnes : mínim 30 / màxim 50.
– Requisits : 80% d'assistència. Ser estudiant de la Universitat de València.
– Sessions de preparació i audició comentada :
Dissabte 11 de febrer, de 10.00 a 13.00 hores
Dissabte 11 de març, de 10.00 a 13.00 hores
Dissabte 6 de maig, de 10.00 a 14.00 hores
C oncerts: tots els concerts es fan a la Sala Iturbi del Palau de la
Música de València, a les 19.15 hores.
Dimarts 14 de febrer |
Oslo Camerata Soon-Mi Chung , viola. Tor Espes Aspaas , piano. Stephan Barratt-Due , director. Obres de Nordheim, Mendelssohn, Britten i Grieg |
Dilluns 20 de febrer |
Kamerorchester Berlín Eldar Nebolsin , piano. Katrin Scholz , director i violí. Obres de Mozart, Haydn, Tchaikovsky i Schostakovich. |
Dilluns 27 de febrer |
Orquestra Filharmònica de Novosibirsk Alexander Markov , violí. Arnold Katz , director. Obres de Tchaikovsky i Rimskj-Korsakov
|
Dilluns 6 de març |
Liana Isakadze , violí. Vladimir Mischouk , piano. Obres de Beethoven, Franck, Schoenberg, Ysaye i Saint-Saëns.
|
Dilluns 13 de març |
Martin Kasík , piano. Obres de Bach, Chopin, Martinu, Janacek i Slavicky.
|
Dilluns 27 de març |
Quartet Panocha Obres de Mozart, Martinu i Smetana. |
Dilluns 3 d'abril |
Igor i Renata Ardasev (piano a quatre mans) Obres de Dvorak, Smetana, Debussy, Ravel i Rachmaninov.
|
Dilluns 10 d'abril |
Jirí Bárta , violoncel. Jan Cech , piano. Obres de Janacek, Beethoven i Schnittche |
Dilluns 8 de maig |
Gürzenich Kammerorchester Köln Torsten Janicke , violí. Josep Maria Sauret , director. Obres de Mozart, Puccini, Mendelssohn, Elgar i Britten. |
Dilluns 16 de maig |
Talich Quartet Obres de Mozart, Janacek i Dvorak. |
Dilluns 22 de maig |
Isabel Monar , soprano. Marina Rodríguez-Cusí , mezzosoprano David Menéndez , baríton. Rubén Fernández Aguirre , piano Obres de Mozart.
|
Dilluns 29 de maig |
Orquestra Filharmònica de Sofia Tuncay Yilmaz, violí. Gustav Rivinius , violoncel. Ludmil Angelov , piano. André de Quadros , director. Obres de Beethoven. |
Preus de matriculació: Estudiants de la UVEG (menors de 26 anys) 70 € Estudiants de la UVEG (majors de 26 anys) 160 €
Amb la col·laboració de: |
|
![]() |
Va nàixer a València l’any 1967. Inicià els estudis musicals a l'Escola de Música de l'Agrupació Musical La Lírica de Silla, el 1975, i posteriorment al Conservatori Superior de Música de València, on va obtenir el títol superior de Clarinet el 1988. Durant la seua formació obtingué una beca de la Fundació Santiago Lope, el curs 1985-1986, i les mencions d'honor de final de grau mitjà de clarinet (1986) i la de grau superior en Història de l'Art (1989). Féu els estudis de clarinet amb els professors R. Forés, J. Cerveró, F. Fort, W. Boeykens, entre altres. A més, féu estudis d'harmonia amb J. Bort i J. E. Canet; de contrapunt i fuga amb G. Jiménez, i de composició amb R. Ramos; va acabar els estudis superiors de composició amb les millors qualificacions el 1999.
És llicenciat en Geografia i Història (1990), especialitat d'Història de l'Art, per la Universitat de València, on féu els estudis de tercer cicle. En l'actualitat està elaborant la tesi doctoral, sota la direcció de Vicente Galbis.
A més, fou el responsable de les activitats organitzades l'octubre de 2001 per l'Agrupació Musical La Lírica i el Centre d'Estudis Locals de Silla, amb motiu de la commemoració del 75 Aniversari de la mort de l'organista Francesc Antich Carbonell, tema sobre el qual va elaborar un treball d'investigació que es publicarà en breu.
Inicià la seua experiència docent com a professor de Solfeig i Clarinet a l'Escola de Música de l'Agrupació Musical La Lírica de Silla el 1986; de Clarinet, al Centre d'Estudis Joaquin Sellés de Canals el 1987, i de Solfeig i Clarinet a la Unió Musical de Benetússer el 1990. Posteriorment, obtingué la plaça de professor auxiliar interí al Conservatori Superior de Música de València en l'especialitat d'Història de la Música el 1990. Des del 1994 pertany al cos de professors de Música i Arts Escèniques, amb una plaça provisional fins al curs 1996-1997 al Conservatori Superior de Música de València. Va obtenir la plaça definitiva al Conservatori Professional de Música de Cullera el curs 1997-1998. També ha impartit classes d'Història i Anàlisi Musical en els cursos realitzats a Montcada pel juliol de 1999 i 2000. A més, ha col•laborat en els cursos del Festival Coral de Sogorb en l'especialitat d'Anàlisi Musical, l'agost de 2000.
En la seua incipient producció com a compositor cal destacar l'estrena dels seus Cinc poemes pel Grup Instrumental de València el desembre de 1995. En el seu catàleg figuren altres peces encara inèdites per a diversos tipus de formacions, des de cor a capella fins a composicions simfòniques, inclosa música electroacústica, fruit de la seua etapa d'estudis al LEA del Conservatori Superior de Música de València.