.jpg)
En el 2018 s'ha publicat en l'editorial Perifèric el llibre Com s’aprenen els llengües en secundària. Creences dels alumnes sobre l'ensenyament-aprenentatge de llengües i possibles implicacions didàctiques de Pilar Garcia Vidal, membre del grup GIEL.
L'objectiu que es proposa és millorar la pràctica educativa per a facilitar l'aprenentatge i l'adquisició de les llengües mitjançant l'atenció a les creences de l'alumnat sobre com s'aprenen millor, a partir de la seua experiència a les aules. Per a promoure una educació plurilingüe i intercultural adequada és fonamental tindre sensibilitat cap a la diversitat lingüística i cultural.
L'anàlisi de les creences dels estudiants proporciona una visió del que ocorre a l'aula quan s'aprenen llengües que ens permet descobrir diferents perfils metodològics segons les llengües que s'ensenyen, i posar el focus en una sèrie de continguts i procediments que afavoreixen el seu aprenentatge.
L'ensenyament de llengües ha d'adequar-se el màxim possible a les necessitats de l'alumnat i tindre en compte el context en què s'aprenen cadascuna d'elles.
Si coneixem les percepcions de l'alumnat sobre el qual consideren que afavoreix més aprendre les diferents llengües, podem reflexionar sobre les pràctiques implementades a l'aula per a millorar la seua efectivitat perquè és l'alumne i no el professor qui pren les decisions finals sobre el seu aprenentatge.