Logo de la Universitat de València Logo Grup d'Investigació en Ensenyament de Llengües (GIEL) Logo del portal

Estada de Anabella Poggio en la Facultat de Magisteri de la Universitat de València

  • 17 de novembre de 2018
Foto de la estancia de Anabella Poggio

Entre els mesos de setembre i octubre de 2018, Anabella Poggio va realitzar una estada d'investigació en el Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat de Magisteri.

Durant la seua estada, la professora visitant va realitzar una exposició en el marc del Grup d'Investigació en Ensenyament de les Llengües (GIEL), el 25 d'octubre de 2018, “Ensenyar Llengua amb Literatura”, en la qual va presentar seqüències didàctiques d'elaboració pròpia confeccionades en el marc de l'Enfocament Cognitiu Prototípic per a l'ensenyament del nominal i els primers resultats de la seua implementació en escoles reals. Aquesta exposició va tindre com a objectiu principal donar a conéixer les aportacions que es poden fer a l'ensenyament integrat de la llengua i el discurs des de la perspectiva del cognitivisme prototípic.

També va tindre l'oportunitat de dictar una classe en el marc de la matèria Innovació docent i Investigació (a càrrec de la Dra. María José García Folgado), titulada “Els camins de la investigació en docència”, en la qual va exposar com pot configurar-se el perfil de docent-investigador al qual apunta la Universitat de València en les seues carreres de Màster (Primària i Secundària).

La seua estada en la Universitat de València li va donar la possibilitat d'assistir a diversos cursos de Màster (Primària i Secundària) i, d'aquesta manera, aprofundir sobre el perfil de docent-investigador que persegueixen les carreres de Màster en formació docent d'aquesta universitat.

Així mateix, va tindre l'oportunitat d'assistir a la Jornada organitzada per la Universitat de Salamanca, “Ensenyar gramàtica en secundària. Cap a un canvi en el model didàctic”, en la qual van participar com conferencistes el Dr. Ignacio Bosque i la Dra. Anna Camps.

Així mateix, es va realitzar una taula redona coordinada per Julio Borrego, en la qual van exposar les seues postures sobre l'ensenyament de la gramàtica Carmen Rodríguez Gonzalo, Edita Gutiérrez, Miguel Ángel Aijón i Trinidad Sánchez.