.jpg)
El 26 d'abril, alguns membres del grup GIEL van presentar, juntament amb la mestra d'educació primària Montse Payà, el projecte Dificultats d'escriptura amb textos argumentatius i explicatius i intervenció didàctica.
L'acte es va incloure en les Setmanes complementàries organitzades per la Facultat de Magisteri, un espai trimestral que es dedica a la preparació de tallers i conferències que complementen el currículum acadèmic.
Sota el títol de Seqüències didàctiques per a un projecte educatiu multilingüe. Un treball didàctic innovador a l'aula, les ponents (Paulina Ribera, Montse Payà, María José García Folgado i Alícia Santolària) van explicar des de diferents punts de vista els aspectes més rellevants de l'experiència i la investigació duta a terme en una escola pública durant el curs acadèmic 2011-2012.
Així, vam poder destacar dues visions. D'una banda, l'experiència viscuda des de l'aula, comptada per Montse Payà, i per l'altre, la planificació de la investigació des de la facultat comentada per la resta de les ponents. Totes elles van manifestar que les intervencions educatives realitzades, que es van debatre a l'escola i es van incorporar a la investigació, van contribuir a millorar els textos escrits dels xiquets.
A més, van destacar la necessitat de crear ponts entre les dues entitats amb la finalitat de millorar les bones pràctiques docents en l'àmbit acadèmic, que necessàriament en el camp de les didàctiques específiques, ha d'imbricar el coneixement teòric amb el pràctic.
La taula redona va comptar amb la presència de professors del Grau d'Educació Primària i del Màster de la Facultat d'Educació Secundària, així com amb un bon nombre d'estudiants del Grau d'Educació Primària. L'experiència va ser valorada positivament tant per les ponents com pels estudiants.
Tots van subratllar la necessitat d'establir ponts de contacte entre la universitat i l'escola, sobretot, en un aspecte com l'ensenyament de l'escriptura, que es converteix en un gran desafiament per als estudiants. Els joves van apreciar poder assistir a esdeveniments que faciliten la col·laboració entre la institució on es formen i les escoles d'educació primària amb exemples i publicacions que reflecteixen les experiències i investigacions dutes a terme.
Els estudiants també van conéixer les últimes publicacions escrites per alguns de les professores que van participar en el projecte i algunes mestres, com el llibre editat per Edicions del Bullent Escrivim. Seqüències didàctiques per a l’escola, coordinat per Alícia Santolària i Paulina Ribera i prologat per Joaquim Dolz.