Universitat de ValènciaFundació Lluís Alcanyís Logo del portal

Imatge formacio

General data

Curs Academic 2026-2027
Type of courseFLA
Type of training/Modality Face-to-face
Language of instructionSpanish
Edition1ª Edició
Tuition price850 € (descompte de 100 € per a antics alumnes dels postgraus i cursos ClíniquesUV de cirurgia)
Access requirements
  • Odontòlegs amb formació especialitzada en Cirurgia Bucal o Periodòncia i experiència en implantologia i cirurgia mucogingival de nivell mig-alt
Number of placesMínim 6 i màxim 12 places

Duration and place where it is taught

Start date 08/07/2027
End date 09/07/2027
Schedule
  • De 9h a 19h
Place of delivery
Manteniu premuda la tecla Ctrl mentre us desplaceu per apropar o allunyar el mapa

Program

DIA 1: Cirurgia Mucogingival en dents

9 - 9.30 h:  Introducció

9.30 h -11.30 h: Classificació de les recessions: 

  • Diagnòstic.
  • Tècnica i tractament quirúrgic en recessions unitàries i múltiples. 

12.00 h -14.00 h: Tècnica bilaminar de tunelització: 

  • Empelt teixit connectiu.
  • Paladar ó tuberositat? Quan i com.
  • Empelt de geniva lliure. 
  • Tipus de sutura.

15:90-17.00: Póntics: conformació: 

  • Tècnica pas a pas. 

17.30-19.00: Regeneració de teixits protèticament guiats. 


DIA 2 : Cirurgia Mucogingival en Implants

9.00 h - 14.00 h: Maneig del teixit bla en implants en zona estètica: 

  • Maneig del teixit bla en la preservació i/o segellament alveolar en Maneig del teixit bla l'implant immediat post-extracció.
  • Maneig del teixit bla l'implant diferit. Empelt “en pantalons”
  • Tèccnica d'augment de teixit bla en implants en el sector anterior. 
  • Póntics: conformació. Tècnica pas a pas
  • Tècniques quirúrgiques i prostodòntiques. 
  • Conformació i modelatge del perfil d'emergència.
  • Solucions per a casos complexos i complicacions en implants. 

15.00-19.00: PROGRAMA PRÀCTIC

  • Extracció d'empelt de teixit connectiu i desepitelització.
  • Tractament i Extracció d'empelt de genives lliure.
  • Tractament de recessions sobre dent: unitària i múltiple.

Organizer

OrganizeDepartament de Formació, Fundació Lluís Alcanyís. Departament d'Estomatologia, Universitat de València.
Telephone

963 395 037 (Whatsapp: 648 48 44 22)

Email

formaciofla@uv.es

UV organizers
  • Peñarrocha Oltra, David
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Titulacio de Grau
Ver ficha

Faculty

UV faculty
  • Peñarrocha Oltra, David
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Titulacio de Grau
Ver ficha
UV external faculty

PAVÓN, PABLO
Odontòleg

Objectives and methodology

La demanda de tractaments odontològics predictibles, funcionals i altament estètics ha incrementat la importància del maneig dels teixits blans en la pràctica clínica diària. Tant en dents naturals com en implants, la qualitat, quantitat i estabilitat dels teixits blans al voltant de dents i implants exercixen un paper fonamental en l'èxit a llarg termini dels tractaments.

L'evidència científica demostra que l'estabilitat dels resultats a llarg termini depén no sols de la correcta execució restauradora o implantològica, sinó també de la presència d'uns teixits blans sans, estables i amb un adequat volum. El tractament de recessions gingivals, l'augment de volum tissular, l'optimització del perfil d'emergència, la gestió d'implants compromesos o la correcció de defectes mucogingivals representen desafiaments freqüents fins i tot per a clínics amb àmplia experiència.

No obstant això, la creixent complexitat dels casos i la constant aparició de noves tècniques i biomaterials fan necessari actualitzar coneixements i perfeccionar habilitats quirúrgiques que permeten aconseguir resultats més predictibles i mínimament invasius.

Este curs naix amb l'objectiu de proporcionar una formació avançada, basada en l'evidència científica i en l'experiència clínica, centrada en la presa de decisions, la planificació estratègica i l'execució de tècniques de cirurgia plàstica periodontal i periimplantària. A través de protocols clínics contrastats, els participants adquiriran ferramentes per a millorar l'estabilitat dels teixits blans, optimitzar els resultats estètics i augmentar la previsibilitat dels seus tractaments tant en dents com en implants.

Més enllà de l'aprenentatge de tècniques quirúrgiques, el curs pretén aportar una visió integral del maneig dels teixits blans com a element clau per a l'excel·lència clínica i la diferenciació professional en l'odontologia actual.

Admission and enrollment

Enrollment end date 01/07/2027
Enrollment procedure

1. Enviar un correu electrònic a formaciofla@uv.es amb les següents dades:

  • Nom i cognoms
  • Adreça completa
  • Telèfon     

I adjuntar la documentació necessària per a formalitzar la inscripció (DNI per les dos cares i còpia del títol acadèmic):

  • Públic general: 850 €
  • Antics alumnes dels postgraus i cursos ClíniquesUV de cirurgia: 750 €
  • Compte bancari: Banc Santander
  • Núm. de compte: ES9200496721672910017998
  • Concepte: Nom+Cognom+tejidosblandos

2. Una vegada enviat el correu electrònic, la matrícula quedarà finalitzada i l'alumne/a estarà correctament inscrit/a.