Logo de la Universitat de València Logo Observatori de les Dues Cultures (O2C) Logo del portal

L'O2C participa en el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

  • Observatori de les Dues Cultures (O2C)
  • 15 de febrer de 2023
Un moment de la Jornada Jornada ‘Ciència, gènere i innovació a la Universitat de València’

Anna Mateu, membre del grup de recerca de l'Observatori de les Dues Cultures (O2C) i cap de redacció de la revista Mètode ha participat en la Jornada Institucional pel Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència de la Universitat de València.

Visibilitzar el paper de les dones en l'activitat científica ha estat l'objectiu de la Jornada ‘Ciència, gènere i innovació a la Universitat de València’ que es va celebrar amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència. Cada any, en la setmana de l'11 de febrer, les institucions i organismes de recerca acullen jornades, conferències i activitats per destacar el treball de les dones científiques i despertar així vocacions cap als estudis científics i tecnològics entre les xiquetes.

Anna Mateu, membre de l'Observatori de les Dues Cultures (O2C) i cap de redacció de Mètode, revista de divulgació científica editada pel Vicerectorat d'Investigació de la Universitat de València, va participar en la jornada com a moderadora de la taula dedicada a «La captació del talent científic femení en Física, Matemàtiques i Astronomia». En la taula es presentaren els projectes que es desenvolupen des de diversos departaments amb aquest objectiu d'atraure xiquetes i joves cap a aquestes disciplines. La taula va comptar amb la participació de Chantal Ferrer i Martina Delgado, professores de Física Aplicada; Pascuala García, catedràtica d'Òptica; Amparo Tórtola, professora de Física Teòrica; Isabel Cordero, professora de Matemàtica Aplicada i Vicent Martínez, catedràtic d'Astronomia i Astrofísica.

La jornada es va completar amb altres taules dedicades a la divulgació de la ciència des de la perspectiva de gènere en diversos àmbits com ara la medicina, la nutrició, així com la necessitat de despertar l'interès entre les xiquetes i les dones joves cap a disciplines com la química i les enginyeries.