Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

El grup d'investigació COMINBRAND és un grup intercultural i interdisciplinari que desenvolupa línies d'investigació centrades en la comunicació, la innovació i les últimes tendències de màrqueting. Davant l'arribada de l'etapa del màrqueting 5.0, el grup d'investigació es contextualitza en un món altament interconnectat i digitalitzat, on la comunicació assumeix un paper clau, i estudia el comportament del consumidor i la seua connexió amb la marca, passant a través de diferents etapes de creació d'aquesta. Aquest procés de desenvolupament d'una marca a través dels seus diferents actius es denomina branding. A partir d'ací, la comunicació, la innovació, el branding i el comportament del consumidor s'afirmen com a principals línies d'investigació de COMINBRAND. A aquestes s'afigen dues línies d'investigació transversals, una centrada en l'estudi de l'impacte de la cultura, i més concretament de la cultura nacional, que permetrà obtindre una visió cross-cultural de la problemàtica abordada i una altra que inclou l'anàlisi del gènere en la investigació científica actual, amb l'objectiu de donar resposta a una major sensibilitat cap a la importància de la inclusió de la perspectiva del gènere en els estudis del comportament del consumidor. 

Els sectors prioritaris de l'anàlisi són turisme i educació, sent tots dos subjectes als grans processos de canvi i transformació digital. L'anàlisi del sector turístic engloba tant diverses destinacions turístiques com empreses hoteleres i hostaleres que operen en ells. L'estudi del sector educatiu se centra en les institucions d'educació superior i enfoca la seua anàlisi en la innovació docent i noves metodologies d'ensenyament-aprenentatge. 

La qualitat de la investigació del grup està avalada per la forta col·laboració internacional dels seus membres, la seua participació en múltiples projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques, en projectes d'innovació educativa i en contractes I+D de rellevància amb Empreses i/o Administracions. A això se sumen nombroses publicacions en les revistes d'elevat prestigi internacional indexades en les bases de dades SSCI i SJR, participacions a congressos internacionals, inclosos aquells orientats en la innovació docent, participacions en consells editorials de revistes d'alt prestigi, actuacions com a editors i un elevat grau d'implicació en matèria de turisme i educació en general.

Objectius CT
  • Objectiu General: Progressar en els coneixements més avançats de comunicació, innovació i branding, centrant-se en el consumidor com el punt clau i adoptant una perspectiva basada en la cultura i el gènere.
  • Estudiar la naturalesa i l'impacte de la comunicació integrada de màrqueting i de la comunicació no verbal. 
  • Analitzar els efectes dels avanços tecnològics i el desenvolupament de pràctiques innovadores en diferents sectors. 
  • Entendre el procés de creació de marca i el seu valor basat en el consumidor. 
  • Examinar el paper de la cultura i del gènere en el comportament del consumidor.
Línies d'investigació
  • Branding

    Analitzar el procés de branding. Brand awareness (notorietat), brand image (imatge), brand loyalty (lleialtat), brand equity (valor de marca), brand trust (confiança), brand attachment (compromís), consumer-brand engagement (implicació), brand sustainability (sostenibilitat), brand anthropomorphism.

  • Comunicació

    Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).

  • Innovació

    Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).

  • Cultura

    Investigar l'impacte de la cultura nacional en la comunicació i en el comportament del consumidor des d'una òptica cross-cultural. Adoptar una dinàmica intercultural en el desenvolupament de diferents metodologies d'innovació docent.

  • Comportament del consumidor

    Estudiar l'impacte de la comunicació en el comportament del consumidor. Analitzar el paper proactiu del consumidor en el desenvolupament de les estratègies de comunicació. Enfocament especial en el sector turístic (el comportament del turista) i en el sector educatiu (el comportament de l'alumne).

  • Gènere

    Incloure la perspectiva del gènere en els estudis del comportament del consumidor. Integrar l'enfocament basat en el gènere en la innovació docent.

Direcció
  • SERIC -, MAJA
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • BORDIAN -, MARIIA
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
Col·laboradors/es
  • CUADRADO GARCIA, MANUEL
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Producció cientifica per investigador UV
Estructura asociada
Comercialització i Investigació de Mercats
Dades de contacte del grup
Comunicació, Innovació i Branding: un Enfocament Basat en el Comportament del Consumidor, Cultura i Gènere (COMINBRAND)

Campus de Tarongers

Edifici Departamental Occidental. Av. dels Tarongers, s/n

46022 València (València)

963 828 961

Geolocalització

maja.seric@uv.es

Persones de contacte
  • SERIC -, MAJA
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa