Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

L'objectiu d'aquest grup d'investigació és l'estudi i avaluació de la geoestratègia organitzacional manera en què les organitzacions s'adapten al seu mig/entorn), des d'una perspectiva interdisciplinària, longitudinal i a nivell internacional. El nostre interés radica en la comprensió del context geogràfic-competitiu on actuen les empreses, els seus principals agents, característiques internes, coneixements i interaccions, així com el seu efecte econòmic i social. Analitzem l'organització territorial de l'activitat empresarial i investiguem els ecosistemes de col·laboració i patrons espacials resultants (clústers). Comparem la capacitat per a competir de les empreses d'un espai geogràfic o aglomeració amb les d'uns altres i evidenciem els determinants de les diferències per a així contribuir a la "fertilització" del clúster i explotació de sinergies. Avaluem la dinàmica estratègia-localització i les causes d'èxit o fracàs de les empreses local i globalment. Tractem de donar resposta a qüestions relacionades amb l'heterogeni comportament de les organitzacions i els seus territoris a través de la seua xarxa d'interaccions. Desenvolupem iniciatives clúster. Mesurem el resultat de les empreses a través de diferents indicadors com el creixement, acompliment, vigilància competitiva, creació de spin-offs, internacionalització, innovació i supervivència. Orientem al fet que les empreses, domèstiques o multinacionals, s'integren més eficaçment en el territori i generen i implementen millor les seues estratègies. En definitiva duem a terme una investigació que pretén ser aplicada i que pivota en un marc relacional Universitat-Empresa. 

El nostre grup ha realitzat diversos projectes que aporten valor a organitzacions de diferents sectors i països en la indústria tèxtil, metall-mecànica el sector hoteler o el sanitari, els quals han sigut finançats de manera pública o privada. Difon i fa pública la seua activitat i resultats de manera contínua i a través de diferents mitjans com és el Congrés Internacional que anualment organitza (CLUSTERING). El grup d'investigació GESTOR (Geoestratègia Organitzacional: Clustering i Competitivitat) ho conformen persones amb diferents perfils i interessos així com de diferents procedències. De tal forma que juntament amb professors de la mateixa Universitat de València i professionals d'altres àmbits, treballen docents de la Universitat de Vigo, Alacant o Mondragón. A més, alhora de tindre en el nostre grup col·laboradors nacionals també n'hi ha de la Xina, Colòmbia o el Regne Unit. L'enfocament interdisciplinari de les nostres investigacions l'aconseguim gràcies a comptar amb experts en Economia, Geografia, Empresa, Matemàtiques o Màrqueting. En els gens del nostre grup està molt present el networking, per això tenim una important activitat col·laborativa amb altres clústers nacionals d'investigació de l'UJI, UPV, UA o UCLM i internacionals com la Xarxa Iberoamèrica MOTIVA. La internacionalització de la nostra activitat és visible en diferents àmbits com els temes que analitzem, la producció científica, assistència a esdeveniments, estades investigadores, col·laboracions. Per això, en el nostre full de ruta sempre és present el realitzar una investigació que tinga un significatiu impacte socioeconòmic. Alguns exemples són "estratègies de supervivència per a les indústries manufactureres tradicionals (tèxtil, calçat, joguet, etc.)", "reptes en la multilocalització de les empreses espanyoles a la Xina", "millora de la competitivitat internacional a través del clustering", "business turnaround en ambients concursals", "internacionalització des de clústers" "xarxes socials i orientació al mercat".

Objectius CT
  • Adquirir renovats coneixements relatius als territoris que són més competitius, els seus determinants d'èxit, mecanismes i marc institucional.
  • Orientar a les empreses cap a una actitud proactiva i respecte a quines estratègies adoptar per a tindre una major capacitat per a competir local i globalment.
  • Caracteritzar i avaluar les aglomeracions d'empreses locals i multinacionals incloent nous indicadors com el país d'origen o la filiació.
  • Determinar l'efecte net del clustering i els seus factors significatius a través de diferents indicadors econòmics i no econòmics incloent nous com la legitimació, orientació al mercat, màrqueting relacional o branding.
Línies d'investigació
Direcció
  • PUIG BLANCO, FRANCISCO
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • CANTARERO SANZ, SANTIAGO
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Veure fitxa
  • ROYO VELA, MARCELO
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
  • Director/a de Departament
Veure fitxa
Col·laboradors/es
  • PLA JULIAN, ISABEL
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laborador/ Col·laboradora

  • Juan Carlos Amezquita Salazar - Universidad de ICESI (Colombia).
  • Carlos María Fernández-Jardón Fernández - Universidad de Vigo.
  • Miguel González Loureiro - Universidad de Vigo.
  • Orietha E. Rodríguez Victoría - Universidad de ICESI (Colombia).
  • Zhi Shen - Universitat de València.
  • Jordi Tormo Santonja - Ajuntament d'Alcoy
Producció cientifica per investigador UV
Estructura asociada
Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras"
Dades de contacte del grup
Geoestratègia Organitzacional, Clústers i Competitivitat (GESTOR)

Campus de Tarongers

Edifici Departamental Oriental. Av. dels Tarongers, s/n

46022 València (València)

963 828 687

Geolocalització

geoestrategia@uv.es

Persones de contacte
  • PUIG BLANCO, FRANCISCO
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa