El grup està constituït per docents i investigadors que venen desenvolupant diversos projectes conjuntament orientats a l'estudi de la regulació de diversos sectors de l'activitat econòmica, entesa en sentit ampli. La procedència d'aquests, generalment des del Dret públic, centra els treballs en la regulació produïda per l'existència d'interessos públics, des de la defensa de la competència en el propi mercat a la protecció d'altres valors (ambientals, culturals, educatius, socials, de pluralisme, d'igualtat, de persecució...), que justifica una intensa intervenció jurídica que va molt més allà de l'habitual en mercats i sectors on no apareixen amb tanta intensitat aquests elements.
Fins hui, les activitats del grup d'investigació més rellevants són les que es venen desenvolupat entorn dels treballs realitzats el fil de diversos projectes finançats en convocatòries públiques competitives o en preparació i han versat sobre qüestions referides a la regulació dels mercats audiovisuals, la regulació d'uns certs mercats culturals o els nous reptes regulatius que apareixen amb l'emergència de models de negoci basats en la sharing economy.
- Producció d'estudis científics, millora de la regulació.
- Regulació de l'economia col·laborativa
Estudi de la regulació de les mesures de dret, sobretot de dret públic, per a ordenar el fenomen de l'economia col·laborativa i els nous models de negoci sorgits amb la seua eclosió.
- La regulació pública dels mercats audiovisuals
El mercat dels mitjans audiovisuals, de creixent importància econòmica, ha patit una despublificació molt important a Europa en anys recents. L'estudi de la mateixa és d'enorme interés, perquè es tracta d'un sector on encara continua produint-se una intensa activitat pública de control.
- Regulació pública de mercats i competència
Anàlisi de la intersecció de les potestats públiques d'intervenció sobre uns certs mercats i sectors d'activitat econòmica amb les exigències derivades del dret de la competència i la intervenció pública en aqueix domini.
- Intervenció pública als mercats culturals
Regulació pública de l'activitat cultural, especialment quan té vocació econòmica.
- Procediment i regulació
Estudi de les relacions entre la regulació de mercats des del dret públic i qüestions procedimentals.
Campus de Tarongers
Edifici Departamental Occidental. Av. dels Tarongers, s/n
46022 València (València)